April 20, 2020

SeraiMas Kurma Hidayah Plus Bantu Atasi Masalah Gastrik

12:28 AM 35 Comments

SeraiMas Kurma Hidayah Plus | Sebenarnya aku dah lama mengenali SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini kerana arwah abah pernah beli produk ini beberapa kali. Arwah abah pernah menyatakan bahawa pengambilan makanan tambahan sunnah sangat bagus untuk meningkatkan imun tubuh badan kita selain bergantung kepada pil organik, suplemen tambahan untuk tenaga ataupun vitamin C. 

Jadi, bila teringat aku terus nak mencuba produk SeraiMas Kurma Hidayah Plus, kebetulan pula aku merupakan penggemar buah kurma. Kadang bila ada kurma, aku akan makan sampai 7 biji sehari. Tapi larat juga nak makan setiap hari macam tu kan. Lagilah nak membeli tu kadang tak jumpa kurma yang aku suka (sebab stok kadang-kadang habis). So tanpa buang masa, aku pun beli SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini kerana ianya mengandungi gabungan makanan-makanan sunnah. Tak perlu nak beli satu persatu selepas ini. Semuanya all-in-one.
Apa Itu SeraiMas Kurma Hidayah Plus?

Sebelum aku bercerita lanjut kenapa aku memilih SeraiMas Kurma Hidayah Plus, jom kita mengenali produk ini. SeraiMas Kurma Hidayah sinonim dengan jus mampu milik yang menggabungkan 6 formulasi lengkap nutrisi bahan semulajadi iaitu Madu, Kurma, Buah Tiin, Kismis, Goji dan Delima. Formulasi terbaik ini terhasil bagi membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk tenaga, meningkatkan tahap kesihatan serta kecergasan tubuh badan.
Tambahan pula, bahan yang terkandung dalam SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini bebas daripada gula sintetik. Teksturnya tidak terlalu pekat dan senang ditelan, malah rasanya pula bukanlah rasa manis gula, tetapi rasa jus ini adalah dari manisan semulajadi dan sesuai diamalkan oleh semua peringkat usia.

Kelebihan SeraiMas Kurma Hidayah Plus
  • Menggunakan bahan semulajadi
  • Selamat dengan sijil Halal dan JAKIM
  • Bebas gula - Pemanis semulajadi
  • Meningkatkan tenaga
  • Bebas kolestrol
  • Melindungi bakteria baik
  • Penyelenggaraan kesihatan keseluruhan untuk organ anda
  • Mudah diambil dan larut dalam bentuk cecair
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
  • Peningkatan keselamatan untuk mengekalkan keaslian produk

Siapakah yang boleh mengamalkan SeraiMas Kurma Hidayah Plus?
  • Ibu mengandung
  • Kanak-kanak seawal usia 2 tahun
  • Lelaki dan wanita
SeraiMas Kurma Hidayah Plus Merupakan Nutrisi Lengkap
  • Tiada gula sintetik
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
  • Pengguna selamat menggunakannya tanpa sebarang keraguan dan terhindar dari bahan-bahan yang terlarang
  • Mempunyai sistem keselamatan verifikasi ketulenan produk yang mesra pengguna (pada kotak)
SeraiMas Kurma Hidayah Plus Telah Mendapat Pengiktirafan 

Untuk pengetahuan korang, SeraiMas Kurma Hidayah Plus telahpun diiktiraf dan mencapai standard kebersihan, kualiti, keberkesanan dan keselamatan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Kementerian Kesihatan Malaysia kerana amalan perkilangan yang baik. Bukan itu sahaja, malah mendapat anugerah Asia Pacific Super Health Brand 2018-2020 dengan no sijil pendaftaran MAL18076086TC.

Jadi, korang dah tak perlu risau dah dengan kewujudan produk ini kerana ianya dijamin selamat digunakan kerana hampir semua bahan-bahannya menggunakan makanan-makanan sunnah.
Cara Pengambilan SeraiMas Kurma Hidayah Plus

1. Diambil 1 jam sebelum makan atau ketika perut kosong
2. Dewasa : 
- 2 kali sehari iaitu 2 sudu besar (30ml)
- Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
- Sebelum makan malam
3. Kanak-kanak :
- 2 kali sehari iaitu 1 sudu teh (5ml)
- Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
- Sebelum makan malam
4. Goncang dahulu sebelum minum
5. Simpan ditempat yang kering dibawah 30 celcius
6. Jika ada mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan lain, jarakkan pengambilan selama satu jam
7. Untuk mendapatkan keberkesanan yang efektif, amalkan minum 8 gelas air masak sehari

Kenapa Aku Pilih SeraiMas Kurma Hidayah Plus?
Selain untuk meningkatkan tenaga, ianya juga dapat membantu atasi masalah gastrik. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada  bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut.

Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut. Oleh itu, penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut.

Gastrik ini boleh berlaku disebabkan beberapa faktor :-
  • Tidak menjaga waktu makan dnegan betul atau skip meal
  • Tekanan 
  • Pengambilan ubat penahan sakit seperti ponstan dan voltaren dalam jangka panjang
  • Disebabkan sejenis kuman Helicobacter Pylorii
  • Merokok
  • Makanan pedas dan masam
  • Makanan berminyak
  • Pengambilan alkohol yang berlebihan
Baru-baru ini, aku mengalami gastrik disebabkan faktor pemakanan yang tidak tepat pada waktunya terutama sekali dalam keadaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini. Aku mudah jadi panik secara tiba-tiba sehinggakan membuatkan perut aku mudah masuk angin yang melampau. Sangat sakit bila perut masuk angin dalam keadaan panik kemudian lama-lama ia naik ke bahagian tengah bahagian ulu hati. Pedihnya hanya aku dan Allah sahaja yang tahu.

Mujurlah ada SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini, so aku amalkan minum setiap hari sebelum sarapan dan alhamdulillah ia membantu melegakan gastrik aku ini dengan dalam terkawal. Malah aku lebih rasa bertenaga dari sebelum-sebelum ini.
Solusi SeraiMas Kurma Hidayah Plus Membantu Atasi Masalah Gastrik :
  • Madu : Mempunyai prebiotik yang boleh mempercepatkan proses pencernaan. Prebiotik bermaksud madu bertindak sebagai makanan kepada bakteria untuk memperbanyakkan junlah bakteria yang sihat di dalam badan.
  • Kurma : Kandungan nikotin di dalam kurma sememangnya membantu menyelesaikan pelbagai masalah usus. Dengan pengambilan kurma secara konsisten, ia dapat membantu melegakan masalah makanan yang tidak hadam dan masalah pencernaan.
  • Buah Tiin : Mengandungi khasiat yang tinggi jika dibandingkan dengan buah-buahan yang lain. Ini kerana buah tiin tidak mengandungi garam, lemak dan kolestrol tetapi mengandungi lebih tinggi kalium, serat dan zat besi. Buah tiin digunakan dalam perubatan tradisional untuk mengubat penyakit seperti gastritis (ketidakhadaman, hilang selera makan dan cirit-birit).
  • Delima : Kandungan antioksidan jus delima adalah lebih tinggi berbanding buah-buahan yang lain. Ia juga 3 kali ganda melebihi kandungan antioksidan  di dalam teh hijau. Antioksidan ini bertindak membuang radikal bebas, melindungi sel daripada rosak dan mengurangkan keradangan.
  • Goji : Kaya antioksidan. Salah satu fungsi utamanya ialah menguatkan sistem imun tubuh agar tidak mudah diserang penyakit. Selain itu, antioksidan dapat menghapuskan radikal bebas dan mengelakkan tubuh kita dari serangan kuman dan bakteria. Goji berry mempunyai 4 kali lebih besar kandungan antioksidan berbanding buah Blueberry.

Persediaan Bulan Ramadhan Bersama SeraiMas Kurma Hidayah Plus
Memandangkan bulan Ramadhan hampir tiba beberapa hari lagi, aku dah bersedia awal dengan membuat persiapan Ramadhan aku dengan menyediakan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ini untuk diminum setiap hari sebelum sahur supaya aku lebih bertenaga dan yang paling penting aku bebas dari terkena gastrik seperti tahun sebelum ini. Mencegah lebih baik dari mengubati. Kita cuba usaha, istiqomah guna secara konsisten dan tawakkal. InshaaAllah dengan izinNya. 

Senang sahaja cuma letak di atas peti ais, mudah nampak dan senang nak minum Kurma Hidayah Plus ni! Moga puasa bulan Ramadhan ini bersama Kurmah Hidayah Plus ini dapat lebih banyak tenaga untuk beribadah setiap hari.
Bagi yang ingin memilikinya, anda boleh dapatkan produk SeraiMas Kurma Hidayah Plus di Caring dan toko-toko jamu berdekatan anda. Jika ada sebarang pertanyaan sila hubungi SeraiMas di talian +60137825282 (whatsapp).

Untuk maklumat lanjut :



#kurmahidayahPLUS #kebaikankurmautkseisikeluarga #rajasegalaherba

April 19, 2020

Resepi Sup Dumpling

1:18 PM 19 Comments

Resepi Sup Dumpling | Korang pernah tak makan dumpling? Kalau makan kat kedai tak puas sangat sebab kadang-kadang dumplingnya dapat sikit tapi harga dia fuhhh! So kali ini WA nak share dengan korang semua resepi sup dumpling versi WA. 

Teringat dulu makan dumpling dekat kedai Mee Tarik sedapnya Ya Allah! Tapi tak puas sebab sikit sangat. Barulah sekarang WA buat sebab baru jumpa kulit dumpling. Maklumlah nak buat sendiri malas sebab kena lenyek-lenyek. Beli yang dah siap je senang.

Sebenarnya dumpling, dimsum, mandu, gyoza ni adik-beradik tapi nama je lain-lain. Dimsum selalu orang Melayu panggil, Dumpling orang China (ke terbalik antara panggilan dari Melayu & Cina), dimsum lebih pada kukus yg colorful kulitya tu, Mandu orang Korea dan Gyoza orang Jepun. Tapi WA lebih suka panggil dumpling. Sebab macam bubblingggggg~ Ehhhh! Hahahhaa...

Nak buat sup dumpling ni senang je, yang susahnya nak sediakan bahan-bahan dia je sebab kena halus-halus isinya. Macam WA mula-mula buat je rajin bagi halus. Buat lagi sekali semuanya potong kasar @ cincang kasar je. Hihi~

RESEPI SUP DUMPLING
Bahan-Bahan Isi Dumpling (Bahan A) :
  • Dada ayam (kalau takde boleh je guna ayam kisar sahaja) *cincang halus
  • Daging Ayam Kisar Ramly (kalau takde ni, guna je isi ayam dicincang halus)
  • Bawang besar * cincang halus/potong dadu
  • Carrot *cincang halus/potong dadu
  • Kobis bulat *cincang halus
  • Daun sup
  • Daun bawang
  • Kulit dumpling Japanese Gyoza Pastry (1 pack ada 26 keping)
  • Garam (sikit buat rasa)
  • Lada hitam serbuk (buat rasa pedas lada hitam sikit)

**cincang halus = korang boleh guna chopper yang untuk bagi halus tu

Bahan- Bahan Sup (Bahan B) :
  • Bawang putih *mayang halus
  • 1 1/2 kiub pati ayam
  • Garam dan ajinamoto (secukup rasa)
  • Daun bawang 
  • Minyak bijan (pewangi sup)
Cara- Cara Buat Isi Dumpling :

1. Setelah setel cincang halus ke semua bahan A (seperti gambar diatas), gaulkan dalam satu bekas sehingga rata. Jangan letak garam banyak, letak sedikit buat ada rasa pada isi yang digaul sahaja nanti.
2. Kemudian, sesi bungkus dalam kulit dumpling yang tersedia ada. Dan kelim keliling dumpling dengan sedikit air. Tapi jangan kelim dumpling macam serupa nak buat karipap pula. Nk buat bunjut ke nak buat kelim tepi sahaja ke terpulang ikut kreativiti korang. Pastikan kelim rapat-rapat supaya masa nak reneh kat sup isi tak terkeluar. WA tak pandai kelim dumpling so jadilah rupa seperti dibawah ini.
3. Siap kelim, biarkan dumpling seketika supaya kulitnya kering tidak basah. Atau nak lagi cepat masukkan dalam peti beku atas untuk 5-10 minit sahaja. Anda juga boleh frozenkan dumpling dan makan waktu bila perlu. Masak dumpling ikut jumlah yang nak dimakan sahaja. Kalau rasa nak tambah, boleh masukkan lagi untuk elak kulit dumpling hancur setiap kali dipanaskan. 

Cara-Cara Buat Sup Dumpling :

1. Tumiskan bawang putih beserta kiub ayam sehingga naik bau (jangan hangus). Kemudian letak air setengah periuk sahaja sehingga hampir didih, baru masukkan dumpling (ikut banyak mana nak makan mula-mula). Jangan lupa tabur sedikit garam & ajinamoto.

**Minyak masak tak perlu banyak sebab hanya perlu tumiskan bawang putih beserta kiub ayam sahaja.
2. Kemudian dah didih dumpling, baru masukkan daun bawang dan letak minyak bijan sedikit sahaja bagi naik bau. Tapi dalam gambar ini WA tak letak minyak bijan sebab tak ada stok.

**Macam dalam gambar WA campurkan terus dengan daun sup yang saki baki tadi, sayang pula nak buang kan. Hehehe~
4. Sedia untuk dihidang!

Nak masak sup dumpling sangat senang. Tapi rasanya syiokkkkk!~ Macam WA suka buat isi dumpling banyak-banyak terus, then buat frozen senang nak makan terus buat supnya sahaja.
Nak makan bersama nasi sedap, dengan mee tarik/me udon/bihun pun sedap tau. Rugi korang tak try. Sekarang dah boleh buat sendiri (dulu pemalas nak cari bahan), so boleh buat sendiri je lepas ni kan. Jangan tengok je, jom buat Sup Dumpling gaiss! 

Selamat mencuba korang ! :)

April 17, 2020

Jom Menang RM3,000 Duit Raya Bersama SOFEAROSE!

4:10 PM 8 Comments

Peraduan Duit Raya SofeaRose | Jom hilangkan rasa bosan sepanjang tempoh #dudukrumah dengan peluang memenangi RM500 untuk 6 bulan dari SofeaRose ni! Fuhh, macam keluarkan duit KWSP dah, dapat RM500 untuk 6 bulan berturut-turut, total RM3,000 kalau dijumlahkan!

Maklumlah, sejak Malaysia dalam musim Perintah Kawalan Pergerakan yang sudi masuk ke fasa 3 ini, nak pergi beli barang dekat butik, butik tutup. Raya ini pun tak tahulah macam mana persiapan raya kan? Ehh, PKP pun PKP juga, raya tetap raya tau! Cuma raya kita kali ini dalam keadaan bersederhana sudah memadai. Kalau korang nak tahu, WA pernah review bawal dari SofeaRose tau, kalau nak tau korang boleh klik link ini - SofeaRose Diona Mermaid Square Scarf

Jenama hijab dan pakaian muslimah trendy, SofeaRose sememangnya sudah tidak asing dalam kalangan si pecinta fesyen. Tidak pernah sekali culas mengambil berat tentang perkembangan kaum wanita khususnya, SofeaRose sentiasa mahu memberikan yang terbaik buat semua peminat-peminatnya dan sebab itu, hari ini mereka ingin berkongsikan RM3,000 ini bersama anda semua. Macam-macam kita boleh beli dengan RM3,000 kan?

Dengar je cerita mengenai menang wang tunai ni dah membuatkan WA mengukir senyuman lebar, belum lagi anda yang membaca blog ini. Hehehe~ Mesti anda semua tengah tersenyum sorang-sorang kan? Hehe~ Menerusi program #duitrayaSofeaRose, pihak SofeaRose ingin mencari seorang pemenang untuk menerima duit raya sebanyak RM500 selama 6 bulan, ya RM3,000 gaiiss!

Caranya sangat mudah. Anda hanya perlu membuat pembelian minima sebanyak RM109 melalui :

1- Website www.sofearose.com ;

2- Facebook @SofeaRose ;

3- Instagram @sofearose_hq ;

4- Agen/Dropship SofeaRose yang berdaftar

Yang bestnya, anda akan mendapat dua (2) penyertaan kalau anda menjadi pembeli yang terawal. Dua (2) penyertaan bermaksud dua kali ganda peluang untuk menang RM3,000! Woowww!!!~

Untuk menunjukkan ketelusan dalam pemilihan pemenang, pemenang akan dipilih secara LIVE di Facebook dan Instagram mereka. RM500 akan dikreditkan terus ke dalam akaun bank anda setiap 5hb selama enam bulan berturut-turut.

Bagi yang baru mendengar jenama SofeaRose ini, mereka mula mencipta nama pada 2014 dan aktif dengan gaya Art To Wear yang digayakan di pentas antarabangsa seperti London pada tahun 2016 dan Madrid pada tahun 2017. Setelah itu, empayar SofeaRose terus melebarkan sayap dengan hasil gabungan antara SofeaRose X Erra Fazira melalui pelancaran The Primadona series. Tahun ini, sekali lagi SofeaRose mencipta nama di dalam pentas seni menerusi SofeaRose X Diana Danielle Grandeur Raya 2020 dengan menampilkan 40 pilihan koleksi raya bergaya mewah namun pada harga mampu milik. Ini kerana bagi SofeaRose hanya satu, Kemewahan Milik Semua.

Baru-baru ini SofeaRose terkesan dengan cerita keluarga yang kurang berkemampuan kerana pandemik COVID19 ini dan dengan lantas melancarkan Tabung COVID19 SofeaRose dengan menggunakan 5% hasil jualan kepada keluarga yang kurang bernasib baik. Tambahan lagi, SofeaRose juga membubarkan yuran pendaftaran sebagai dropship untuk membantu mereka yang terkesan dari Covid19 untuk mencari pendapatan sampingan.

WA rasa macam nak joinlah, sebab koleksi hijab dari SofeaRose ini lawa-lawa tau. Koleksi raya mereka pun cantik-cantik belaka. Rambang mata aiihhh! Jom kita sama-sama support jenama SofeaRose. Mana tau boleh menang wang tunai RM3,000 sambil bersedekah kepada mereka yang memerlukan dan yang paling penting kita akan dapat produk yang best sangat!

Nak lagi best? Especially untuk followers/readers kesayangan blog WA, ada berita gembira untuk anda. Anda boleh gunakan COUPON CODE : NAJWA10 ini semasa membuat pembelian di website untuk mendapatkan diskaun sebanyak 10% untuk baju raya! Haa, apa lagi jangan tunggu lama-lama nanti terlepas peluang nak menang wang tunai RM3,000! Goodluck semua! Hehhehehe~