August 11, 2021

# #makanan tambahan terbaik #kitsui # superfood # kesihatan #kecantikan

REVIEW KITSUI WHITEBERRIES BB BEAUTE DAN KITSUI FEDLOSS FIBRE D'TOX

Kitsui WhiteBerries BB Beaute & Fedloss Fibre D'tox | Pengambilan makanan tambahan sebenarnya merupakan satu keperluan bagi membekalkan nutrisi yang cukup dalam badan lagi-lagi apabila usia kita semakin meningkat. Korang perasan tak dalam kehidupan seharian korang, kadang ada tertinggal nutrisi yang kita perlu? Tahukah korang bahawa dengan mengambil makanan tambahan ia dapat membekalkan nutrisi yang cukup dalam kecantikan malah juga untuk kesihatan tubuh badan.


Sejujurnya, WA adalah sejenis yang mudah lupa dan kurang mengambil nutrisi dalam pemakanan harian. Kadang tu sampai rasa kurang cergas, mudah longlai je waktu siang, malam pun cepat sangat mengantuk. Orang kata kalau waktu tidur kita cukup, ia membantu dalam mengekalkan kesihatan tubuh badan. Tapi ternyata ianya bukanlah seperti yang dijangka. Bila kita kurang nutrisi dalam badan, kita kan mudah rasa lemah, jadi pengambilan makanan tambahan ini sangat membantu kita meningkatkan tahap kesihatan dan kecantikan tubuh badan.



Berbicara mengenai produk makanan tambahan, disini WA ingin kongsikan kepada korang semua tentang satu jenama produk iaitu Kitsui WhiteBerries BB Beaute dan juga Kitsui Fedloss Fibre D'tox yang WA sedang amalkan sekarang ini. Tak lain tak bukan, semestinya untuk kecantikan dan kesihatan tubuh badan. Maklumlah, sejak musim pandemik Covid-19 ini, pulak tu kita semua kena perintah berkurung Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang hampir dua bulan ini membuatkan pemakanan kita jadi tak seimbang dan kurang nutrisi. Sebab itu WA mencuba dua produk Kitsui ini.




SELAMATKAH KITA MENGGUNAKAN KITSUI?

Untuk makluman, produk Kitsui ini telahpun berada di pasaran lebih dari 20 tahun, diluluskan ujian dan apa yang penting ianya telah mendapat sijil HALAL dan pengiktirafan dari kilang bertaraf GMP. Jadi ianya sesuai untuk vegan dan bebas dari bahan-bahan berbahaya seperti :

  • Tanpa suntikan hormon
  • Tanpa bahan pengawet
  • Bebas Gluten
  • Tanpa GMO
  • Tanpa antibiotik
  • Bebas bahan kimia



Bukan itu sahaja, Kitsui juga telah memenangi beberapa anugerah antarabangsa dan ianya diyakini selamat untuk digunakan terutamanya dari peringkat remaja hingga dewasa. Jadi ianya memang menjadi pilihan produk makanan tambahan terbaik.

Kitsui ini diformulasikan secara unik untuk anda dengan Ramuan Halal Semulajadi yang dipilih khas dari  yang terbaik untuk keperluan pemakanan gaya hidup moden harian anda.


KITSUI WhiteBerries BB Beaute

Kitsui WhiteBerries BB Beaute ini menggunakan formulasi terkini dari Korea dengan menggunakan teknologi dan buah Beri dari Itali. Dalam kaedah pembentukan serbuk, ia menggunakan teknik pembekuan berkepekatan tinggi serta menggunakan mesin vakum tanpa menggunakan vakum alkohol bagi memastikan penghasilan serbuk itu berjaya. 

Sesuai Bagi yang Alami Masalah-Masalah Kulit 

  • Jerawat
  • Pigmentasi
  • Parut jerawat
  • Lingkaran gelap bawah mata
  • Kedutan pada bahagian mata dan senyuman
  • Tona kulit tidak sekata
  • Kulit kering 
  • Kulit Kusam
  • Kemerahan Kulit



Menggunakan 6 Jenis Beri Terpilih 

Semua tahu akan fungsi utama buahan Beri iaitu kaya dengan antioksidan yang aktif. Dalam Kitsui WhiteBerries BB Beaute ini ia menggunakan 6 jenis Beri sebagai ramuan semulajadi terpilih iaitu :-

1. Beri Biru : 
- Raja antioksidan
- Dipilih oleh Time Magazine antara buah-buahan superfood yang paling disyorkan

2. Kranberi : 
- Dikenali buah Rubi
- Kaya dengan antosianin

3. Strawberi :
- Dikenali buah Rubi
- Kandungan Vitamin C sama seperti buah Oren

4. Rasberi :
- Kaya dengan flavonoid
- Magnesium

5. Plum :
- Kaya dengan serat
- Potasium

6. Anggur :
- Kaya dengan serat
- Mempunyai Vitamin K & B6



Kitsui WhiteBerries BB Beaute Review :

Bila tentang kecantikan, mestilah packaging dan warna serbuk berwarna pink! White and Pink bergabung jadilah putih kemerahan. Sesuailah dengan fungsinya untuk kecantikan kulit. Bagi WA rasa dia sangatlah sedap. Siapa kata rasa Beri tak sedap? Rasa manis buah Beri tanpa susu memang sedap. Tiada rasa masam pun. Kalau boleh nak minum berkali-kali. 

Kandungan Vitamin dan Fungsi-Fungsinya

6 jenis Beri yang terkandung dalam Kitsui ini mempunyai kandungan Vitamin A, C dan juga E. Dimana setiap jenis vitamin mempunyai fungsi-fungsi yang tersendiri.

Vitamin A bagi membantu kulit lebih sihat dan memberi penglihatan yang baik. Vitamin C membantu meningkatkan penyerapan zat besi dan membekalkan kadar kolagen dalam mencantikkan kulit. Manakala, Vitamin E pula membantu melindungi kulit dari radikal bebas dan mengalami kerosakan pada kulit. Antioksidan yang tinggi turut membantu melambatkan proses penuaan disamping dapat mencerah, melembapkan kulit dan kulit jadi cantik semulajadi.


Testimoni Pengguna-Pengguna Kitsui WhiteBerries BB Beaute






KITSUI Fedloss Fibre D'Tox

Kitsui Fedloss Fibre D'Tox juga menggunakan teknologi dari Korea bagi membentuk serbuk dari menggunakan serat harian yang mengandungi bahan semulajadi termasuk campuran herba asli dan serat buah-buahan seperti buah Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon dan Nenas.

Ianya dirumus khas bagi mereka yang mengalami masalah pencernaan dan badan akan menghasilkan toksin yang berlebihan boleh menyebabkan berlakunya beberapa masalah seperti masalah kulit, masalah bau mulut dan bau badan dan badan cepat letih.

Punca Berlaku Masalah Pencernaan

  • Suka makan makanan yang berlemak
  • Kurang makanan serat
  • Tiada masa bersenam
  • Kurang minum air
  • Makan berlebihan
Alamak, macam ada je ciri-ciri berikut dalam diri WA sendiri? Patutlah makin naik je berat baru-baru ini. Hahaha. Tapi tak mengapa sebab sekarang dah ada Kitsui Fedloss Fibre D'Tox! Kurang pengambilan nutrisi dalam badan badan? No hal sebab dalam Kitsui Fedloss Fibre D'Tox ini mengandungi beberapa bahan utama yang kaya dengan nutrien untuk kesihatan badan.



Bahan-Bahan Utama & Fungsi

1. Buah-buahan Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon dan Nenas
Mengandungi serat yang tinggi, Zat Besi, Magnesium, Potasium, Kalsium, Sodium seta Vitamin A, B dan C. Berfungsi dalam merendahkan kalori dan membantu tubuh badan supaya sentiasa terhidrasi.

2. Acasia Gum
Mengandungi serat prebiotik dan berfungsi bagi membantu melancarkan sistem penghadaman dan mengekalkan kesihatan usus.

3. Psyllium Husk (Sekam Beras)
Mengandungi serat larut dalam air dan prebiotik bagi membantu melancarkan sistem penghadaman.

4. Senna
Merupakan nutrisi sennosides bagi membantu menggalakkan pergerakan usus.

5. Teh Hijau
Mempunyai serat Catechin dan berfungsi dalam meningkatkan kadar metabolisme tubuh badan.



Kitsui Fedloss Fibre D'Tox Review 

Sejak akhir-akhir ini, rasa  betul tubuh badan macam berat je nak buat sesuatu. Kadang nak buat kerja pun payah. Maklumlah bila PKP ni kerjanya masuk dapur masak, makan, tidur je. Hahhaa! So WA decide ambil superfood Kitsui ini, dan bagusnya setiap pagi WA rasa nak membuang. Selalu payah betul nak lawas perut ni. Bila minum je superfood ni, sistem pencernaan jadi lancar, angin pun selalu je keluar. Yang paling best badan dah rasa ringan sedikit berbanding sebelum ini. 

Campuran herba asli dan serat buahan yang digunakan ini mengeluarkan rasa yang enak untuk di minum dan tidak rasa minum herba pun walaupun ada lah juga bau sedikit. Tetap rasa sedap! Kadang-kala bila kita amalkan senaman saja pun tak cukup juga kalau kurang nutrisi untuk kekal sihat. So, minumlah Kitsui Fedloss Fibre D'Tox ini. 


Testimoni Pengguna-Pengguna Kitsui Fedloss Fibre D'Tox




Bagi korang yang ingin dapatkan maklumat lebih lanjut mengenai produk-produk KITSUI ini bolehlah layari laman sesawang dan social media berikut :





10 comments:

  1. Rawlins pun kena ambil gak nie. Lama lagi nak kuar MCO nie, makin lemau rasanya

    ReplyDelete
  2. Dah berapa kali nampak, cuma belum nak cuba, tapi bila ramai review kata bagus, terus rasa nak cuba laa pulak... nanti nak beli gak lerr..

    ReplyDelete
  3. Selalu dgr brand kitsui ni tapi tak cuba lagi sbb skg comsume lain..kena tunggu habis nanti, boleh lah pertimbangkan kot nak cuba kitsui ni pulak

    ReplyDelete
  4. Siapa ada masalah pencernaan boleh try Kitsui Fedloss Fibre DTox ti.

    ReplyDelete
  5. Banyaknya testimoni yang berjaya after consume Kitsui. Menarik ni. Lepas tu kitsui bebas bahan bahaya. Selamat nak consume.

    ReplyDelete
  6. Sis pun duk consume kitsui ni gak mmg baguslah utk kaga kesihatan lgpun mmg terbukti berkesan dan selamat

    ReplyDelete
  7. Yang penting ada sijil hAlal, boleh yakinkan pengguna untuk memilikinya. Banyak manfaat boleh kita perolehinya nanti…

    ReplyDelete

takkan singgah je ? bagilah 1 komen kt sini :)