Lip Matte Halal by Heidaia Beauty | Bukan senang untuk kita jumpa dengan barang kosmetik seperti barang makeup yang halal dan selamat digunakan. Sekarang kan sudah banyak barang yang di ciplak, yang di rebrand semula tapi tak tahu status pengesahan produk tersebut selamat atau tidak. 

Tapi, dengan adanya VELVET LIP PAINT dari HEIDAIA BEAUTY ini, kita tak perlu risau dan ragu-ragu lagi dengan status produk ini. Ini kerana, Heidaia Beauty merupakan keluaran Bumiputera dan pengasasnya adalah orang Melayu iaitu, Puan Bidayatul Hidayah Mohd Abidin. Pengasas sangat menitikberatkan akan kualiti produk beliau supaya selamat digunakan dan mempunyai sijil kelulusan dari JAKIM dan juga KKM.

Kenapa Dinamakan Velvet Lip Paint (VLP)?

VLP merupakan  liquid lipcream lembut jenis matte yang pigmented tanpa mengeringkan bibir secara berlebihan. Velvet bermaksud lembut/gebu. Manakala, Lip Paint bermaksud warna yang sangat pigmented.

Sebelum itu, WA nak bercerita serba sedikit mengenai pembikinan lipmatte ini kepada anda semua. Produk ini mula dibuat pada awal tahun 2016 dan di semak semula formula sehingga 12 kali dengan test sana sini untuk memastikan produk ini sesuai untuk kulit bibir yang sensitif serta mempunyai  kelulusan KKM dan sijil Halal dari JAKIM.

Akhirnya, produk ini berjaya dilancarkan pada awal bulan April 2017 dengan kehadiran first batch dan kini dilancarkan dengan second batch pada September 2017 dengan warna yang lebih menarik. Bukan itu sahaja, Lip Matte dari Heidaia Beauty telah terpilih untuk menjadi Halal Icon 2017 (disahkan oleh JAKIM). Kalau anda nak tahu antara barang kosmetik yang mempunyai label halal cosmetic, anda boleh check di laman Direktori Halal dan akan menjumpai Heidaia Beauty. Klik pautan ini --> Direktori Halal 

Sijil Halal yang Diperakui Sah

Disahkan oleh KKM

Ini semua adalah sijil Halal dari JAKIM dan telah disahkan oleh KKM. Jika anda was-was juga anda boleh check sendiri di laman KKM iaitu npra.moh.gov.my untuk melihat sendiri pengesahan tersebut.

VELVET LIP PAINT HEIDAIA BEAUTY

FORMULA-FORMULA YANG DIGUNAKAN 

HEIDAIA BEAUTY  products are strictly formulated WITHOUT :

🚫 Parabens
🚫 Alcohol
🚫 Lead / Plumbum
🚫 Carmine
🚫 Mineral Oil
🚫 Lanolin
🚫 Urea
🚫 Mercury
🚫 BHT
🚫 Animal Derivatives

And VELVET LIP PAINT is GUARANTEED :

100% Halal Certified by JAKIM
100% Lab-Tested
100% KKM Approved
100% Safe for Sensitive Skin/Lips
100% Cruelty Free
100% Vegan Friendly
100% Pigmented & Smooth Formula
  80% Transfer Proof Formula

KENAPA hanya 80% Transfer Proof Formula? Ini kerana lipmatte ini tidak membuat kulit bibir terlalu kering dan akan ada sedikit kesan warna melekat di cawan atau mana-mana tempat. WA pernah mencuba pelbagai jenis lipmatte yang jenis kering dan tidak lekat pada cawan, tapi bibir cepat sangat mengelupas dan susah nak tanggal.

Perlu ke kita guna lipmatte yang cepat kering tapi kesan dia buruk? Kalau WA tak sanggup nak guna lipmatte macam tu. Yang bestnya adalah, lipmatte ini walaupun dia bukan kering 100% tapi ianya tahan lama dibibir dan tidak mengeringkan bibir.

WARNA-WARNA LIP MATTE HEIDAIA BEAUTY

Swatch color lipmatte untuk kulit cerah

Swatch color lipmatte untuk kulit sederhana

Disini, WA sertakan sekali video menggunakan ke semua warna Velvet Lip Paint Heidaia Beauty.


Lip Matte Heidaia Beauty mempunyai 6 warna keseluruhan untuk keluaran batch baharu. Mempunyai warna yang menarik dan sesuai digunakan oleh semua orang tidak kira kulit cerah, sederhana atau gelap.
  • 01 Toffee Coffee
  • 02 Peanut Butter
  • 03 Berry Sorbet
  • 04 Pink Lemonade
  • 05 Red Apple Pie
  • 06 Chocolate Ganache

FEEDBACK WAWA MENGGUNAKAN VELVET LIP PAINT  

Memandangkan WA seorang kaki makeup dan suka mengumpul barang kosmetik, terutamanya lipmatte. WA akan sentiasa memikirkan kualiti yang terbaik untuk diletakkan di kawasan bibir. Memang tidak dinafikan, WA seorang yang cerewet dalam memilih barangan makeup. Kalau skincare pun kena jaga, apatah lagi barang kosmetik yang akan kita apply di muka kan?

Secara jujurnya, memang WA suka dengan kehadiran lipmatte ini kerana ianya tidak mengeringkan bibir 100% sehingga kulit bibir mengelupas seperti lipmatte yang lain. Akan tetapi, bila nak cuci atau buang agak susah sedikitlah untuk tanggalkan dengan menggunakan tisu basah, tapi mudah dibuang dengan menggunakan makeup remover.

Bukan WA nak kata tisu basah tu tak berfungsi langsung, tapi lambat sikitlah ia nak hilang. Itu sahaja. Secara keseluruhan, WA suka lipmatte ini dan client WA juga suka sangat dengan lipmatte yang mudah meresap ke kulit tapi tidak mengeringkan bibir tanpa pengelupasan kulit dibibir.

Memang sesuai sangat bagi sesiapa yang menghidap kulit bibir sensitif mempunyai lipmatte ini. Berkualiti dan diyakini Halal dan selamat digunakan untuk semua orang terutama yang mempunyai masalah kulit bibir yang sensitif.

Sekarang tengah ada promo sempena Year End Sale (Y.E.S) tau, beli 2pcs dengan harga RM80 exc postage sahaja sehingga akhir bulan Januari 2018. Normal price RM42/pcs exc postage. Berbaloi sangat tau. Kualiti terbaik dengan kehadiran warna-warna pilihan hati semua orang.

Untuk keterangan lebih lanjut, anda boleh layari laman berikut :

Facebook :

Instagram :

Whatsapp HQ :

Atau boleh hubungi agen sah Heidaia Beauty dikawasan terpilih