Vitamin C Diformulasikan Sebagai Skincare | Sebelum ini WA hanya tahu bahawa Vitamin C hanya diperbuat sebagai serbuk, cecair, drip (cucuk), injection dan supplemen. Tapi baru-baru ini WA diperkenalkan dengan satu jenama yang menggunakan Vitamin C tapi diformulasikan sebagai skincare. Seriuslah??


Inilah dia wajah skincare terbaru diperbuat dari Vitamin C. Merupakan keluaran bagi syarikat bernama AMI Legacy, yang dahulunya popular dengan pengeluaran produk berasaskan serbuk Vitamin C sahaja, dan kini ia melebarkan sayap dengan melakar ciptaan terbaru iaitu produk yang diformulasi sebagai skincare untuk harian anda, AMI Vitamin Skincare. 

Memang jarang kita dengar kan? Selalu dengar pun skincare lain mempunyai bahan seperti Vitamin C dan bukannya diformulasikan sendiri menggunakan Vitamin C 100%. Sangat menarik kan? Sejujurnya WA pernah mengamalkan Vitamin C sejenis supplemen untuk kesihatan kulit muka dan badan. Tapi kali ini WA sangat teruja ingin mencubanya.


AMI Vitamin Skincare adalah satu set penjagaan wajah yang terdiri daripada Cleanser, Serum dan Night Sticky Serum. Dengan menggunakan hanya 3 jenis sahaja, ia mampu membantu anda merawat kulit muka dengan lancar. Packaging produk yang sangat menarik ini sesuai untuk dibawa kemana-mana sahaja. Yang menariknya, selalunya serum akan diletakkan di dalam botol tetapi set ini hanya menggunakan tiub botol yang sederhana sahaja. Senang picit je!

Set skincare ini mempunyai bahan-bahan utama yang mempunyai kelebihan tersendiri. Wujudnya 3 dalam 1 bahan utama yang sesuai untuk kulit.


Kelebihan AMI Vitamin Skincare :

1. Glutathione
  • Mencerahkan
  • Anti-penuaan
  • Wajah berseri dan glowing
2. Vitamin E
  • Membantu merawat kulit
  • Menyembuhkan parut di wajah
  • Merawat kulit yang rosak
  • Melembapkan kulit wajah
3. Astaxanthin
  • Raja antioksidan
  • Perlindungan matahari secara semulajadi
  • 6000 kali lebih kuat dari Vitamin C
4. Plus + Ekstra Vitamin C
  • Menegangkan kulit muka
  • Mengurangkan kedutan
  • Mencerahkan kulit
  • Meningkatkan pengeluaran kolagen
Best gila kan bahan-bahan killer yang terdapat dalam set skincare ini? Semuanya dapat merawat kulit wajah dari yang bermasalah disamping membantu menghasilkan vitamin C dalam kulit. Jom kita lihat penerangan setiap produk didalamnya.


Qo-C Cleanser merupakan pencuci muka set skincare ini. Yang best adalah pencuci muka ini tidak terlalu buih seperti pencuci muka yang lain. Muka akan terasa fresh dan kulit muka terasa lembap dan tidak mengeringkan kulit. Ini kerana ia bertindak untuk menghidratkan kulit supaya sentiasa lembap dan mengawal minyak dimuka supaya kulit terpelihara serta boleh mencerahkan kulit muka.

Tekstur untuk cleanser kelihatan jernih dan berbau wangi seperti lemon orange. Hanya picit sedikit cleanser ke tapak tangan dan sapu dengan air sehingga sebati dan urut dimuka secara menyeluruh kemudian bilas sehingga bersih. 


Quitty-K Serum adalah serum muka yang berfungsi untuk melembapkan kulit muka disamping menegangkan kulit serta melindungi kulit dari liang pori terbuka. Dengan adanya serum muka ini, masalah kulit berminyak lebih terkawal dan akan membuat kulit menjadi lebih lembut dan licin.

Gunakan serum muka ini selepas mencuci muka pada waktu pagi dan malam. Teksturnya sangat mudah meresap ke kulit dan tidak meninggalkan kesan melekit pada wajah. 


VV-2 Night Sticky Serum berfungsi untuk membaiki masalah kulit seperti kulit kering, berminyak, dan kulit kusam pada wajah. Ini kerana ia boleh membuat kulit kelihatan lebih berseri, wajah keremajaan dengan bersifat anti-penuaan. Serum ini sesuai dipakai waktu malam kerana waktu malam waktu untuk merehatkan muka. 

Walaupum ianya sedikit 'sticky' iaitu melekit, tapi hanya permulaan pemakaian sahaja. Kemudian, anda boleh tidur lena sambil bangun keesokkan paginya dengan gembira kerana kulit beransur sihat dan kelihatan segar.

Ada Kelulusan KKM ke AMI Vitamin Skincare?

Buat pengetahuan anda semua, AMI Vitamin Skincare ini telah mendapat kelulusan dari pihak KKM tau.. So, janganlah anda semua risau yee! Memang selamat digunakan.



Testimoni Wawa Selepas Seminggu Menggunakan AMI Vitamin Skincare


Dapat je skincare ini WA terus mencubanya. Yelah, tak sabar nak guna dan lihat keberkesanannya. Memang best sangat-sangat tau. Terasa muka sangat terjaga dan terpelihara gitu. Hari itu, jerawat timbul macam mentol tapi pakai je set ini, sekejap je kecut jerawatnya. Dan yang paling best sekali adalah, kulit muka WA sangat senang untuk apply makeup tau! Yelah, bila dah jaga kulit muka dengan skincare mestilah makeup akan jadi smooth je senang nak blend kan. 

Memang sesuai sangatlah korang ada satu set AMI Vitamin Skincare ni. Korang tak perlu pergi injection ke drip ke minum atau makan supplemen, dengan amalkan set ini pun dah membantu anda semua mendapatkan kembali kulit yang halus, bersih dan lembut.

Haa, apa lagi? Takkan nak tunggu bertahun lamanya baru nak baiki kulit anda? Jom dapatkan segera sementara stok masih ada!


Okayyylahh, sebabkan WA sayang dengan readers WA ni.. So WA nak bagi gift sikit kat korang. Nak tak nak tak? Mesti korang nak kan? 

Nak juga calit vitamin ? Khas untuk 5 orang readers bertuah sahaja yang akan dapat gift redeem voucher sebanyak RM40 !!!

Redeem Voucher  : " WAWA ASHIHARA "

Untuk fast respons, korang wassap terus ke nombor ini 017-5499817 dan sebut voucher tersebut ! Jangan lama-lama nanti terlepas peluang pula.


Untuk maklumat lanjut, sila layari laman berikut :

WEBSITE :

FACEBOOK :

INSTAGRAM :