Sunblock Terbaik Dari Murad | Setiap hari, kulit diserang dengan suasana alam sekitar yang boleh menyebabkan tanda-tanda penuaan yang kelihatan. Antaranya cahaya biru dari telefon pintar, pencemaran dari kereta dan asap, radiasi inframerah dari alat pemanasan seperti dapur atau gelombang mikro, dan tentu saja, sinaran UV dari matahari.


Oleh itu, Murad telah mengeluarkan City Skin Age Defense Broad Spectrum SPF 50 PA ++++, pelindung matahari 100% yang benar-benar bertindak sebagai perlindungan matahari untuk menawarkan perlindungan lengkap, melindungi kulit daripada lima alam sekitar yang bahaya seperti cahaya biru, pencemaran, radiasi inframerah, UVA, dan UVB.

City Skin Age Defense Broad Spectrum SPF 50 PA ++++ adalah sebahagian daripada koleksi formula Murad Environmental Shield. Ia bertujuan untuk memanfaatkan kekuatan antioksidan Vitamin C bekerja untuk membantu mencegah dan menghalang kesan penuaan alam sekitar.


Pelindung matahari yang revolusioner, ultra-ringan, 100% dengan teknologi perlindungan alam sekitar untuk melindungi kulit daripada punca kerosakan utama yang mempercepatkan tanda-tanda penuaan yang kelihatan. 

Formula ringan ini berfungsi dengan baik pada semua jenis kulit dan menyerap dengan cepat ke kulit tanpa meninggalkan sisa tidak seperti pelindung matahari yang lain. Ia meninggalkan tekstur yang berkilat, bak mutiara yang berfungsi dengan baik sebelum makeup atau dipakai begitu sahaja. Warna peach lembut membantu membetul warna kulit secara langsung untuk meningkatkan cahaya dan tona kulit walaupun Vitamin C membantu mencerahkan kulit dan membetulkan kerosakan kulit yang terkena matahari. Bahan-bahan yang digunakan selamat untuk kulit sensitif dan formulanya adalah free fragrance dan selamat untuk kawasan mata.


Jenis kulit yang bersesuaian :

✔ Normal
✔ Gabungan
✔ Kering
✔ Sensitif

Mineral Sunscreen ini untuk menyelesaikan masalah berikut :

- Tekstur yang tidak sekata
- Tona kulit yang tidak sekata
- Garis halus dan kedutan
Bahan yang Digunakan & Fungsi 

  • Melindungi 89% cahaya biru dari telefon pintar dan 96% pencemaran.
  • Polimer Matrix bertindak seperti kulit "bernafas yang bernafas" dan menghalang ia dari melekat dan menembusi persekitaran alam sekitar. Bahan maju ini mencipta halangan pada kulit kepada bahan pencemar atmosfera seperti karbon, logam berat dan bahan pencemar kimia.
  • Lutein dan Iron Oxides meningkatkan perlindungan spektrum luas, sambil menambah pertahanan terhadap cahaya biru, dan radiasi inframerah.
  • Selamat untuk kulit yang sensitif dan free fragrance.
  • Warna peach berfungsi untuk melembapkan tona kulit dan meningkatkan sinaran tanpa meninggalkan sisa putih.
  • Ringan, pelindung matahari mineral ini menyerap dengan cepat.

 Yang paling best adalah ia dirumuskan TANPA parabens, sulfat dan phthalates.


Pertama kali Wawa mencubanya, Wawa sudah jatuh hati. Walaupun harganya boleh tahan mahal, tapi jenama Murad ini sudah dikenali lama di luar negara dan baru-baru ini ada diperkenalkan di Malaysia. Ramai foreigner suka dengan koleksi skincare Murad dan menyatakan ianya sangat bagus dan berkesan. Kulit pun rasa smooth tak cepat kering bila berjemur atau terkena sinaran UV.

Bagi Wawa, Mineral Suncsreen atau dikenali sebagai sunblock ini sangat sesuai bagi yang suka travel atau pun yang jenis suka suasana tepi pantai atau laut. Tahan lama penggunaannya, jadi anda patut memilikinya untuk melindungi kulit anda dari rosak terkena dengan pencahayaan matahari.

Harga sebotol berharga RM298 sahaja untuk 50 ML. Untuk sebarang maklumat, anda bolehlah layari ke website berikut :

Website : www.murad.com.my/

Facebookwww.facebook.com/Murad.Malaysia/

Instagramwww.instagram.com/muradmalaysia/