Friday, November 18, 2016

Program Mudah Kurus Dr Malinda | Pakar Kurus Badan Anda!




Program Mudah Kurus Dr Malinda - Pakar Kurus Badan Anda! Tahukah anda bahawa Malaysia tersenarai antara 10 negara yang mempunyai obesiti? Perkara ini terjadinya lebih pada zaman moden dek kerana rakyat Malaysia sekarang tidak peka dengan gaya pemakanan yang sihat. Antaranya mempunyai tinggi karbohidrat, gula berlebihan dan paling tidak ramai yang gemar amalkan pemakanan nutrisi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran serta kurang melakukan aktiviti fizikal seperti bersenam.


BAHAYA OBESITI

Obesiti ini akan terjadi jika peratusan lemak badan yang berlebihan dalam badan seseorang individu wanita dengan melebihi 32% lemak badan dan lelaki dengan  melebihi 25% lemak badan. Dengan adanya obesiti ini, ia boleh mengundang pelbagai jenis penyakit seperti :


  • Diabetes (kencing manis)
  • Hipertension (Darah tinggi)
  • Kolestrol tinggi
  • Penyakit jantung koronari
  • Stroke (Angin ahmar)
  • Batu Hempedu
  • Penyakit kanser payudara/prostat/usus besar
  • Masalah pernafasan
  • Gout
  • Infernility
  • Alzheimer's
  • Sleep Apnea

Jom Kenali JENIS LEMAK !

Korang kalau diet tapi susah nak turun tu, memang adalah tu lemak degil. Sebenarnya tak semua jenis lemak itu sama tau, sebab kita ada 3 jenis lemak dalam badan kita :


1. Lemak Untuk Struktur 

'Lemak baik' ini penting sebab ia melindungi organ-organ dalaman, sendi dan membentuk rupa muka. Lemak ini kebiasaannya digunakan sebagai sumber tenaga


2. Lemak Normal 

'Lemak baik' ini pula ada di sekitar tubuh dan digunakan untuk dibakar sebagai sumber tenaga apabila diperlukan keran ia berfungsi sebagai Tangki Tenaga.


3. Lemak Abnormal

'Lemak tak baik' adalah lemak yang memang tidak diperlukan oleh badan kerana ia tersimpan dibawah kulit dan akan menyebabkan perut buncit dan lemak berlipat-lipat pada badan.

Lemak macam tu memang susah nak hilang. Itulah sebabnya bila diet tapi tak menjadi. Sebab lemak macam ni dia akan kekal je dalam badan tak tak mudah dibakar. Ia hanya dibakar bila time kebulur, bila kenyang dia terkumpul semula. Susahkan macam tu? Macam mana nak bakar lemak degil yang jenis 3 tu?





Inilah yang ingin diperkenalkan iaitu Program Mudah Kurus bersama Dr Malinda iaitu Pakar Kurus Anda! Program ini merupakan satu transformasi perubatan terbaru yang dikenali sebagai Human Chorionic Gonadothrophin (HCG).

hCG sejenis hormon yang dihasilkan di dalam badan manusia dengan kadar yang tinggi terutama ketika wanita hamil bagi memastikan perkembangan bayi sihat serta memberi rangsangan untuk mengeluarkan lemak-lemak tersimpan untuk digunakan sebagai sumber tenaga. hCG bertindak sekiranya tubuh berada dalam keadaan 'kebuluran' dimana ia akan menggunakan lemak tersimpan dalam badan sebagai sumber pembakaran tenga dan memberi 1500-4000 kalori sebagai tenaga.


Bagaimana hCG bertindak sebagai rawatan obesiti?

hCG bertindak dengan mengurangkan lemak badan melalui tindakan atau 'trick' kepada satu bahagian otak yang dipanggil Hipothalamus. Ia boleh mengawal semua kalenjar endokrin dalam badan dan membantu mengawal tekanan darah, suhu badan, selera badan dan berat badan.

Terjadinya obesiti apabila hipothalamus gagal berfungsi dengan baik dan menyebabkan gangguan metabolisme, ketidakseimbangan hormon, nafsu makan tak terkawal dan pengumpulan lemak berlebihan di bahagian utama. 


DIET SIHAT & DIET RENDAH KALORI?

Tak perlu risau kerana dalam program ini, semua manual dan menu pemakanan akan disediakan. Program ini lebih kurang kepada 'detox' sebab yang perlu di ambil adalah diet yang sihat bagi memastikan ia betul-betul membersihkan sel-sel badan. Bukan itu sahaja, korang juga akan merasa kurang lapar sepanjang perjalanan program ini malah akan merasa lebih bertenaga kerana ia lebih selamat dan membekalkan supplemen sebagai nutrisi tambahan.



Adakah BERAT BADAN berubah?

Dalam program ini, potensi penurunan berat adalah 0.5kg sehari. Tetapi kebiasaannya antara 6-8kg, bergantung pada individu tersebut. Ini kerana ia membantu meningkatkan metabolisme badan dari berlakunya kesan kenaikkan berat yang mendadak setelah berhenti program. Dengan bantuan pakar, program ini hanya mengambil masa hanya dalam 23 hari dengan 3 fasa yang berbeza iaitu loading phase, burning phase dan maintainence phase.

Inject Sendiri? Program ini hanya perlu mengambil injection sahaja setiap pagi iaitu sebelum sarapan pagi dengan hanya inject dibahagian lemak perut yang mahu dibuang. Itu sahaja. Tak perlu cari urat nak inject pun. Tak perlu khuatir, sebab ada yang pakar akan membantu korang membuat suntikan yang betul.

Ini antara testimoni dari peserta program Dr Malinda ini yang berjaya :








KEBAIKAN MEMBUAT RAWATAN HCG

Dalam mana-mana program mahupun produk, ada pro dan kontranya. Kebaikan dalam melakukan rawatan hCG ini adalah :

  1. Membantu badan jadi lebih pejal dan padat (tidak menggeleber)
  2. Memperbaiki tahap kesihatan keseluruhan
  3. Mengurangkan 'food craving' terhadap karbohidrat dan gula
  4. Menseimbangkan sistem endokrin supaya lebih fokus dan bertenaga
  5. Mengurangkan dan memperbaiki tahap radang dalam badan

Ada KESAN SAMPINGAN sepanjang RAWATAN HCG?

Rawatan hCG ini dipantau oleh doktor dan ianya diyakini selamat. Tiada kesan sampingan yang serius tetapi kemungkinan akan rasa kesan seperti sembelit, lapar, letih, pening atau cramps yang berkait rapat dengan pengambilan kalori yang rendah. Tapi jangan risau! Kerana pengambilan air yang banyak dan supplemen akan membantu. Itulah sebabnya penting air yang banyak dalam sesi penurunan berat badan.


Boleh ke SAYA BERJAYA seperti yang lain?

Mana-mana perkara yang kita lakukan, mesti kena ada kesungguhan dalam diri, disiplin, konsisten dan yang penting keyakinan dalam diri untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik. SETkan dalam minda tu bahawa anda sertai program ini bukan untuk diet, tapi untuk lebih sihat!



Buat yang ingin menyertai, 
turut disediakan PROMOSI DISKAUN ISTIMEWA bulan ini dan 
tak lupa juga FREE GIFT untuk anda !

Jika ingin tahu maklumat lebih lanjut, bolehlah hubungi yang tertera :

Whatsapp : +6017-508 4430

Email : drmalinda@gmail.com




4 comments :

  1. oo itu rupanya fungsi Hormon HCG ye. kaitan dengan hypothalamus rupanya. tq for the info :)

    ReplyDelete
  2. menraik ni..yeayy baru follow..hahaha

    ReplyDelete

takkan singgah je ? bagilah 1 komen kt sini :)

Copyright © All Right Reserved 2015 by Wawa Ashihara