Tanda-Tanda & Punca Serangan Jantung | Semakin lama semakin banyak kes mati mengejut yang melibatkan serangan jantung secara tiba-tiba. Apatah lagi sekarang tengah musim wabak penyakit berjangkit Covid-19 dan ramai yang terkejut dengan kewujudannya. Mungkin ada dikalangan anda pernah merasai situasi mengejut kan?

Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), penyakit jantung atau kardiovaskular adalah penyebab kematian paling tinggi dilaporkan dan masih kekal sebagai pembunuh no. 1 di Malaysia. Penyakit jantung kebiasaannya berlaku disebabkan satu proses yang dikenali sebagai aterosklerosis dimana keadaan itu berlaku disebabkan pembentukan plak pada dinding arteri.


Apabila pengumpulan plak kolestrol pada saluran darah menjadi sempit dan menebal, ini akan menyebabkan saluran darah sukar untuk mengalir secara normal. Malah, risiko terjadinya darah beku yang terbentuk pada saluran darah juga boleh mengakibatkan pengaliran darah terhenti. Kebarangkalian, anda boleh mengalami sakit jantung ataupun strok.


Tanda-Tanda Sakit Jantung

Pelbagai tanda serangan jantung yang perlu dititikberatkan jika berlaku kerana ia boleh menyebabkan komplikasi seperti kematian dan kegagalan fungsi jantung. Antara tanda-tandanya seperti :

  • Sakit pada bahagian dada secara tiba-tiba
  • Sukar bernafas
  • Pening kepala
  • Peluh berlebihan
  • Badan cepat rasa penat
  • Rasa loya dan muntah 
  • Kebas/Sakit pada bahagian bahu kiri, lengan kiri atau belakang leher
  • Degupan nadi tidak teratur
  • Bengkak betis, tapak dan pergelangan kaki

Punca Diserang Sakit Jantung

Tahukah anda bahawa penyakit tiga serangkai iaitu darah tinggi, kencing manis dan kolestrol tinggi adalah 'pelaku' sebenar yang mendorong kepada masalah jantung tanpa disedari? Terdapat beberapa faktor yang menyumbang kepada penyakit jantung iaitu :

  • Diet yang tidak sihat
  • Kurang bersenam
  • Merokok 
  • Genetik atau keturunan
  • Tekanan darah tinggi
  • Kencing manis
  • Berat badan berlebihan


Jangan kata penyakit jantung serang golongan orang tua sahaja. Penyakit jantung tidak mengenal usia kerana kebanyakan kes kematian akibat sakit jantung ini menyerang golongan orang muda. Sebenarnya ramai saja orang muda sekarang tidak mengamalkan gaya hidup yang sihat. Termasuklah diri aku ini.

Nak jantung sihat kenalah pandai jaga pemakanan dan bersenam. Kurangkan pengambilan makanan yang berminyak, perbanyakkan makan sayuran dan buahan serta amalkan pengambilan makanan tambahan. Ini kerana tidak semua orang mengambil sayuran dan buahan yang mencukupi dalam badan antaranya akulah orangnya. So sekarang aku mengamalkan pengambilan produk Vitality Seven Berries. Kenapa dengan Vitalis Seven Berries?

Vitality Seven Berries ini merupakan makanan tambahan yang diperkaya dengan zat besi, kalium, kalsium dan pelbagai khasiat yang baik bagi mengatasi penyakit 3 serangkai. 

Hasil gabungan ekstrak buah-buahn dari 7 buah berries ini didapati mempunyai khasiat semua jenis sayuran dan 10 kali ganda nutrisi yang paling lengkap untuk tubuh badan. Selain itu, ia juga sangat kaya dengan Vitamin C, A & E menjadikannya sumber antioksidan paling bagus memberi tenaga dan kecerdasan sepanjang hari.

Kajian telah mendapati 7 buah berries ini adalah makanan superfood yang diiktiraf seluruh dunia dan bahan aktif ini adalah bahan yang sangat premium hanya boleh didapati di negara Eropah beriklim sejuk.

7 Bahan Utama Dalam Vitality Seven Berries

1. Strawberry 

- Tinggi antioksidan
- Merendahkan tekanan darah
- Mengurangkan gula dalam darah

2. Blackberry

- Menguatkan sistem tubuh
- Seimbangkan gula dalam darah
- Sekat selera makan berlebihan
- Tinggi serat

3. Rasberry

- Kawal berat badan berlebihan
- Melindungi tulang dan sendi
- Baik untuk kesihatan kulit
- Kaya Vitamin C untuk mata 

4. Cranberry

- Bantu kesihatan jantung
- Lancar sistem pencernaan
- Sembuhkan infeksi  pada usus

5. Gojiberry

- Lancarkan pencernaan
- Kaya Omega-6 untuk singkir lemak
- Kuatkan daya ingatan
- Bakar lemak berlebihan

6. Elderberry

- Baik untuk kesihatan jantung
- Mencegah dan merawat kanser
- Menurunkan kolestrol
- Mengawal gejala diabetes

7. Gooseberry

- Meneutralkan gula dalam darah
- Meningkatakn metabolisme
- Mengawal berat badan
- Menjaga kesihatan jantung

Kebaikan Vitality Seven Berries

  • Mengawal tekanan darah tinggi
  • Mengawal gula dalam darah
  • Membersihkan usus
  • Membuang toksin dan kolestrol
  • Mengawal berat badan berlebihan
  • Melancarkan peredaran darah
  • Mencegah dan melawan kanser
  • Menyihatkan kulit, mata dan jantung
  • Melindungi tulang dan sendi
  • Memberi tenaga sepanjang hari

Apa Akan Berlaku Jika Biarkan Penyakit 3 Serangkai?

Terdapat kesan buruk bakal berlaku yang mengakibatkan penyakit lain jika anda tidak waspada. Antaranya ialah :
  • Strok
  • Serangan jantung
  • Sakit pinggang

Cara Pengambilan Vitality Seven Berries

Sangat mudah cara pengambilan Vitality Seven Berries ini. 

1. Ambil satu sachet 1 hari sekali sebelum sarapan. 
2. Kemudian campurkan 1 sachet Vitality bersama 250-300ml air sejuk/air suam. 
3. Goncang sehingga sebati dan sedia untuk diminum~

Hanya amalkan satu (1) sachet sehaari untuk kekal sihat! 

Sekotak Vitality Seven Berries ini mengandungi 15 sachet dan dengan penggunaan 10-15 sachet sahaja sudah cukup memberi kesan positif selepas menggunakannya kerana Vitality mempunyai 10x ganda nutrisi lengkap untuk tubuh badan.

Feedback Selepas Mengamalkan Vitality Seven Berries

Vitality Seven Berries ini mempunyai rasa berry yang sangat sedap. Bayangkan ada 7 jenis buah dalam satu sachet ini sudah cukup rasanya. Satu sachet sehari sebelum sarapan sudah membuatkan perut merasa kenyang dan tidak mudah penat seharian melakukan kerja di rumah mahupun di pejabat.

Aku merupakan golongan yang berpenyakit darah tinggi keturunan dari keluarga. Dan aku sangat takut jika aku tidak menjaga dari awal, penyakit ini akan merebak hingga ke jantung. Alhamdulillah selepas mengamalkan Vitality ini aku rasa lebih tenang dan bertenaga sepanjang hari. 

Bukan itu sahaja tau, bahkan sistem pencernaan aku turut berjalan dengan lancar. Mudah untuk membuang dan terasa perut lapang. Aku memang jarang kena sembelit, tapi sejak aku alami serangan panik, perut bermasalah tu yang membuatkan sistem pencernaan aku jadi masalah.

Dengan penggunaan yang konsisten, ia dapat membantu mengatasi masalah 3 serangkai (sakit jantung, darah tinggi dan kencing manis). Tidak salah jika kita ikhtiar dahulu bukan? 

Tambahan, Vitality Seven Berries yang berfungsi sebagai minuman pengganti makanan ini juga mampu menurunkan berat badan kerana ianya diproses dan dihasilkan tanpa tambahan gula, tanpa gluten dan kaya dengan fiber. Jadi, anda tidak perlu berlapar untuk kawal pemakanan harian.

Jangan risau kerana ianya selamat digunakan serta tiada kesan buruk. Vitality Seven Berries telah mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan diiktiraf oleh kilang yang bertaraf GMP.



Beberapa testimoni customer yang telah mengamalkan pengambilan Vitality Seven Berries. Untuk kekal sihat bukan sahaja perlu menjaga gaya hidup dan diet yang sihat seperti bersenam dan buat medical check-up tetapi anda juga boleh mengamalkan pengambilan makanan tambahan Vitality Seven Berries kerana ia dapat bantu menstabilkan tekanan darah tinggi, mengawal kadar bacaan gula dalam darah serta menyingkirkan toksin dan membersihkan usus.

Bagi yang berminat, anda bolehlah dapatkan Vitality Seven Berries ini dengan harga promosi terkini :

SEMENANJUNG 

Pakej Percubaan : 1 kotak RM109 (harga asal RM120)
Pakej Sihat : 2 kotak RM189 (harga asal RM240)
Pakej Keluarga : 3 kotak RM250 (harga asal RM360)

SABAH & SARAWAK

Pakej Percubaan : 1 kotak RM119 (harga asal RM130)
Pakej Sihat : 2 kotak RM199 (harga asal RM260)
Pakej Keluarga : 3 kotak RM260 (harga asal RM390)

Atau anda boleh layari laman sesawang berikut untuk maklumat lanjut :