Kitsui Korean White Skincare For Acne & Oily Skin | Anda mesti pernah terdengar mengenai jenama Kitsui kan? Jenama Kitsui merupakan jenama No. 1 terlaris di farmasi Watsons dan Guardian, yang mana sebelum ini dikenali dengan keluaran minuman tambahan botani Halal mereka. Tapi tahukah anda, bahawa kini Kitsui telah mengeluarkan keluaran berupa skincare? Haa, terkejut kan? WA lagi terkejut bila dapat tahu ada keluaran skincare. Teruja pun ye juga! 



Info Kitsui Skincare

Inilah yang WA maksudkan tadi. Pihak Kitsui kini telahpun mengeluarkan produk baharu iaitu Kitsui Korean White Skincare yang merupakan skincare halal terinspirasi dari skincare Korea. Ianya didatangkan dari 2 jenis iaitu untuk kulit normal & kulit kering serta kulit berminyak &  berjerawat.


Kali ini WA ingin memperkenalkan lebih lanjut mengenai Kitsui Korean White Skincare yang mana ia lebih sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat. Kitsui skincare boleh membantu menjadikan kulit anda lebih cerah, sihat, bersih dan licin sepanjang hari.




Kebiasaannya kulit WA jenis normal atau kulit kering. Tapi sejak cuaca tidak menentu terutamanya apabila waktu panas, haba dari cahaya matahari membuatkan kulit WA jadi makin teruk. Kulit mudah sangat berminyak dan berjerawat. 

Mesti anda pun rasa tidak selesa jika kulit berminyak dan berjerawat lagi-lagi pada waktu panas dan kena pakai pelitup muka setiap hari jika keluar rumah. Pemakaian pelitup muka di norma baharu ini juga mempengaruhi kulit muka mudah berjerawat disebabkan kulit berpeluh. 


Bebas Bahan-Bahan Berbahaya dan Dijamin Halal

Tidak perlu diragukan lagi kerana kesemua produk Kitsui skincare adalah dijamin Halal, mendapat beberapa award dalam menghasilkan produk berkualiti ini.   Bukan itu sahaja, Kitsui hanya menggunakan essential oil sebagai pewangi semulajadi dan bebas dari menggunakan bahan-bahan terlarang. Antaranya ialah :

  • Tiada sumber haiwan
  • Tiada pewarna tiruan
  • Tiada paraben
  • Tiada bahan toksin
  • Tiada kandungan sulfat
  • Tiada pewangi tiruan
  • Tiada paraffin & silikon



 KITSUI KOREAN WHITE SKINCARE 
( For Acne & Oily Skin)

Bagi yang mempunyai masalah kulit seperti berminyak dan berjerawat, WA nak perkenalkan anda semua dengan set skincare dari Kitsui Korean White Skincare ini.


1. Korean White Cleansing Gel 

Untuk Cleansing Gel ini ia berfungsi dalam mengurangkan jerawat, blackhead dan whitehead, menghilangkan kotoran minyak dimuka dan membersihkan secara mendalam dan mencerahkan kulit. Dalam cleansing gel ini mempunyai bahan-bahan berikut :
  1. Niacinamide yang kaya dengan Vitamin B3 membantu mencerah serta mengawal lebihan minyak pada kulit akibat persekitaran.
  2. Vitamin E mengurangkan masalah jerawat di wajah.
  3. Rosemary membantu menghapuskan jerawat dan parut pada wajah.

Kelebihan Korean White Cleansing Gel
  • Membersihkan kekotoran dan lebihan sebum
  • Mengurangkan bintik hitam yang ketara dan mengawal kilauan
  • Menghilangkan kotoran daki dari kulit
  • Menjadikan kulit rasa bersih dan segar
  • Mencerahkan kulit



2. Korean White Toning Lotion

Selepas menggunakan cleanser, penggunaan toner sangat penting kerana ia berfungsi untuk membersihkan liang pori yang  kotor dan dapat mengurangkan kadar whitehead dan blackhead. Ianya juga bersifat anti-oksidan dalam memberi penyembuhan pada kulit berjerawat dan mencerahkan kulit.

Dalam toning Lotion ini ia menggunakan beberapa bahan yang penting antaranya ialah :
  1. Licorice Root digunakan untuk menyerap lebihan  di wajah anti-oksidan untuk kulit.
  2. Galactomyces iaitu air beras dimana membantu mencerahkan kulit dan mengecilkan pori-pori muka.
  3. Natural Neem Extract mencegah dari muka timbul jerawat dan memberi bekas jerawat.


3. Korean White Essence Serum 

Essence Serum sangat membantu dalam memperbaiki masalah kulit wajah seperti memudarkan parut dan tanda-tanda bintik hitam serta menjadikan kulit jadi lebih bersih dan licin dan mencerahkan kulit.

Di dalam Essence Serum ini, ia mengandungi bahan-bahan utama seperti :
  1. Niacinamide yang diperkayai dengan Vitamin B3 berfungsi untuk mencerahkan kulit dan mengurangkan bekas parut .
  2. Coenzyme Q10 membantu menjadikan kuulit anda menjadi tegang, sihat dan licin.
  3. Rosemary pula yang kaya dengan kandungan Vitamin C yang tinggi menjadikan kulit kelihatan lebih bersih dan cerah.


4. Korean White Moisturizer

Pelembap ini sesuai untuk yang kulit sensitif dan berjerawat di mana ia berfungsi untuk mengetatkan dan mengecilkan liang-liang pori di muka serta mengurangkan sebum yang berlebihan supaya kulit menjadi kurang berminyak terutama bagi yang kulit berjerawat. Bukan itu sahaja, teksturnya yang ringan turut membantu menyerap pada kulit dengan lebih cepat dan selesa. 

Bahan-Bahan Utama Korean White Moisturizer :
  1. Niacinamide yang diperkayai dengan Vitamin B3 membantu mencerah dan meredakan kulit yang berjerawat sehingga bekas dan tekstur kulitnya menjadi lebih baik.
  2. Grape Seed Oil membantu untuk mengecilkan pori-pori akibat pengeluaran minyak yang berlebihan pada kulit.
  3. Natural Neem Extract berfungsi dalam melawan bakteria yang menyebabkan berlakunya jerawat.



Anda boleh mengikuti langkah-langkah mudah cara penggunaan Kitsui Korean White Skincare ini bagi menyelesaikan masalah kulit yang berminyak dan berjerawat. Hanya dengan menggunakan cleanser, toner, essence serum dan moisturizer sahaja pun sudah memadai. Tetapi, jika anda inginkan hasil yang memberangsangkan anda boleh beli full set Korean White untuk kulit yang berminyak dan berjerawat ini.




Nak kulit cerah, sihat, cantik semulajadi persis orang Korea bolehlah mencuba skincare halal Korea K-beauty yang menggunakan ramuan Halal semulajadi ini. Anda juga boleh dapatkan set skincara Kitsui Korean White ini di farmasi-farmasi terpilih seluruh Malaysia. 


Untuk maklumat lanjut mengenai Kitsui Korean White Skincare ini anda boleh layari laman sesawang Kitsui https://kitsui.com.my/ ataupun untuk sebarang pembelian di https://shopee.com.my/kitsui.my.hq/ Shoppee Official Kitsui.

Anda juga boleh layari laman-laman social media Kitsui yang berikut :

Kitsui, Cantik Semulajadi!

Grab your KITSUI now at the pharmacist near you!

Enjoy 10% Off with no. min spend with any purchase of KITSUI Skincare 
at Kitsui's Official Website or Shopee today using CODE 'KITSKIN' !

Instagram : @kitsuimalaysia
Facebook : Kitsui Beauty