Penampilan Baharu Huggies Dry Pants | Para ibubapa hendaklah sentiasa peka dengan keselesaan untuk bayi mereka, terutamanya untuk lampin pakai buang anak. Bagi memastikan bayi anda berada dalam keadaan selesa, kita perlulah bijak memilih lampin pakai buang manakah yang lebih sesuai untuk bayi masing-masing supaya tidak timbul masalah yang lain seperti ruam gatal, keradangan kulit dan lain-lain. So, anda tak perlu bimbang kerana Huggies telah membuat penambaikan untuk lampin pakai buang baharu.

Inilah dia Huggies Dry Pants iaitu lampin pakai buang baharu yang mempunyai penyerapan yang lebih pantas yang telah direka khas bagi memastikan kulit bayi sentiasa berada dalam keadaan kering dan selesa serta bersesuaian dengan setiap peringkat tumbesaran bayi anda. Dengan kuasa sistem penyerapan yang lebih pantas, terkandung pelbagai fungsi serta kelebihan. Antaranya ialah :

1. Sistem Penyerapan Pantas 
Mempunyai lapisan biru cepat kering, ia menggabungkan 1000 lubang mikro pantas serap untuk penyerapan segera dan mengunci cecair agar kulit si manja anda sentiasa berada dalam keadaan kering dan selesa.
2. Pelindung Kebocoran 
Menggunakan teknologi U-fold untuk menghalang kebocoran berganda yang boleh mengelakkan kebocoran air kencing di celah peha.

3. 5-Way Comfort Fit
Dengan ciri 5-way comfort fit Huggies Dry Pants muat secara fleksibel dan selesa dari 5 bahagian iaitu pinggang pada perut, pinggang di belakang, kedua belah kaki dan kelangkang.
4. Penyerapan Sehingga 10 Jam
Adanya 5 lapisan kekeringan, ia membantu memberi perlindungan semalaman dengan gel penyerap hebat yang dapat menyerap air kencing sehingga 10 jam agar si manja sentiasa kering sepanjang malam. Berdasarkan kajian, purata basahan bayi di dalam tempoh setiap 12 jam untuk ditukar.

5. Pelapik Luar Beraliran Udara 100%
Memudahkan pengaliran udara keluar 10 kali ganda lebih pantas bagi mengelakkan bayi terkena ruam lampin berbanding lampin lain yang kurang aliran udara.

6. Terbukti Secara Klinikal
Dengan teknologi untuk pengeringan dan kelancaran aliran udara, ternyata ianya terbukti secara klinikal kerana dapat mengelakkan ruam lampin atau dermatitis - Pediatric Dermatology, 2001.

Perbezaan Antara Lampin Biasa dengan Huggies Dry Pants 

Untuk melihat perbezaan ketara adakah Huggies dry pants baharu ini betul-betul menyerap dengan lebih pantas atau tidak, anda boleh lihat video ini.


Adakah Ia Sesuai Untuk Pelbagai Saiz?
Bagi keluaran baharu Huggies dry pants ini, anda bolehlah memilih saiz yang bersesuaian mengikut peringkat umur dan berat badan. Ianya sesuai untuk dari saiz S hingga XXL :-
  • Size S : Berat 4 - 8 KG
  • Size M : Berat 6 - 12 KG
  • Size L : Berat 9 - 14 KG
  • Size XL : Berat 12 - 17 KG
  • Size XXL : Berat 15 - 25 KG
Bagaimana Cara Pemakaian Huggies Dry Pants?
Cara pemakaiannya cukup mudah dan senang. Hanya dengan dua langkah sahaja seperti gambar rajah di atas iaitu :

1. Dipakai seperti seluar bayi dengan perkataan "FRONT" dibahagian hadapan. Pelindung peha hendaklah dipadankan dan tidak terlipat bagi mengelakkan kebocoran.

2. Jika ingin membuang, anda hanya perlu koyakkan kedua-dua bahagia tepi untuk menanggalkannya.

Anda juga boleh membuat pembelian di sini [ SILA KLIK LINK INI ] atau layari laman website Huggies - https://www. huggies.com.my/