Althea X Real Fresh Skin Detoxer | Pernah tak korang dengar mengenai Althea? Haa, bagi sesiapa yang memang minat K-beauty memang kenal dengan Althea. Buat pengetahuan korang yang masih tak tahu lagi, Althea merupakan satu website menjual 100% authentic barangan dari Korea tau. Yee, ia diterbangkan khas dari negara Korea ke seluruh negara untuk para pengguna.

Kalau korang nak tahu, Althea kini menyambut hari ulangtahun yang ke-3! Yeayy, happy turns 3 Althea. Always successful in future! So, sempena Althea turns 3 ni, Wawa telah terpilih untuk menjadi Angel Althea iaitu sebagai Althea's Beauty Ambassador Community! Bukan senang nak jadi Angel Althea ni tau. Sebab angel ini terdiri daripada vloggers/beauty bloggers/youtubers/influencers. Dan sebagai Althea Angel, iaitu Althea's Beauty Ambassador Community dapat menikmati barangan Kbeauty dengan menerima, shopping, dan pelbagai aktiviti menarik seperti :
  • Welcome Gift
  • Monthly K-Beauty Giveaways
  • Seasonal Annual Shopping Credits
  • Exclusive Discount Code
  • Birthday Credits
  • Exclusive Althea Reviews
  • Althea Studio Access
Dan akhirnya inilah yang WA dapat tempoh hari! Welcome Gift Box from Althea for their angels! Weeehuuu~ Thanks Althea for the sweet surprise! Hehehe... Apa yang WA dapat dalam box ini? Jom lihat video unboxing untuk Welcome Gift Box di bawah ini.

Nampak tak apa yang ada dalam box? Oklah mehh WA nak share dengan korang apa yang ada dalam box tersebut. Jom kita lihat apa dia.

1. Kad Welcome Gift
2. Kad diskaun 10% sempena Althea Birthday
3. Althea Mirror 'Spread Your Wings'
4. Althea DIY Miniature Birthday Book in 3 mini sizes
5. Tote Bag Althea Birthday
6. Makeup Bag Travel 'Spread Your Wings'
7. New baby Althea - Real Fresh Skin Detoxer

Discount Code 10% Althea Birthday
Althea DIY Miniature Birthday Book in 3 mini sizes
Althea Mirror
Tote Bag Althea Birthday
Happy gila bila dapat gift semuanya comel-comel belaka. Memang sesuailah dengan Althea sebab sememangnya sweet sangat. Sepanjang 3 tahun Althea beroperasi, antara produk Korea yang WA suka dan selalu beli adalah Maskara Missha, brand Nature Republic dan lain-lain. Kadang-kadang nak shopping kat Althea ni boleh jadi rambang mata. Yelah, dahlah authentic dari Korea, pula tu murah dan free shipping kalau beli barang 2 items. Mahu tak gila kan??? Yes, I'm crazyy with u, Altheaaaaa!! :D

Introducing New Baby Althea - Real Fresh Skin Detoxer
Bukan itu sahaja, Althea juga telah memperkenalkan new baby mereka iaitu Real Fresh Skin Detoxer yang kini boleh didapati di website Althea! Untuk keluaran baharu kali ini, Althea telah bergabung dengan Get It Beauty (No.1 rancangan TV Kecantikan Korea) untuk memperkenalkan produk Althea kepada peminat kecantikan K-Beauty yang akan mula bersiaran pada bulan September nanti di GIB's TV. Jangan lupa menonton nanti tau!

Real Fresh Skin Detoxer ini diperbuat daripada bahan-bahan premium yang didatangkan khas dari alam semulajadi, mask 10 saat ini telah dipenuhi dengan tenaga dan kesegaran alam semulajadi untuk memastikan kulit kita tetap sihat dan bersih setiap hari. Keluaran baru skincare Althea ini mempunyai 2  jenis iaitu :

1. Real Fresh Skin Detoxer - ROSE
2. Real Fresh Skn Detoxer - GREEN TEA

Real Fresh Skin Detoxer (Rose)
Real Fresh Skin Detoxer (Rose) mengandungi 100% kelopak bunga Ros May, dimana ia dipetik tangan setahun sekali sepanjang bulan Mei di Grasse, selatan Perancis. Kelopak bunga ini membantu  melicinkan permukaan kulit yang kasar dan membuat kulit kelihatan berseri dalam masa 10 saat. Untuk bahan membersih yang mengeluarkan buih tulen dari alam semulajadi ini diperolehi dari ekstrak kelapa tanpa kerengsaan kulit dengan cebisan kelopak bunga tersebut.

Rose (Refining) - Bertindak untuk menapis. Di pakai pada waktu pagi selepas bangun tidur, Detoxer Rose berfungsi untuk membantu menlindungi dan mengawal keseimbangan tahap pH pada kulit dan melembapkan kulit supaya kulit kelihatan lebih berseri dan memudahkan untuk memakai makeup selepas itu.

Real Fresh Skin Detoxer (Green Tea)
Real Fresh Skin Detoxer (Green Tea) mengandungi daun Teh Hijau muda dari ladang Pulau Jeju bagi melegakan dan membersihkan kulit yang sensitif dalam masa 10 saat. Ianya juga mempunyai ekstrak kelapa supaya dapat melembutkan kulit tanpa memberi kerengsaan kulit dengan cebisan daun teh hijau tersebut.

Green Tea (Purifying) sesuai dipakai pada waktu malam kerana ia bertindak untuk membersihkan kulit dengan bahan semulajadi daun teh hijau muda kerana ia mempunyai 5 kali lebih Vitamin C dari lemon, dan memberi perlindungan kulit dari sinar UV yang merbahaya. Daun ini juga dapat mengawal kehadiran minyak dan membersihkan kekotoran dari kulit.

Cara penggunaan : Picit sedikit di tangan dan apply secarata rata di seluruh wajah. Biarkan ia selama 10 saat, kemudian letak air sedikit di tangan dan urut seluruh muka sehingga keluar buih dari wash off mask detoxer ini. Dan bilas hingga bersih.

Bila dah cuci, kulit muka akan rasa lebih segar dan lebih bertenaga berbanding sebelum mencuci. Malah, ia juga membantu memberi kecerahan sedikit (mungkin ikut muka). Disini, maksud cerah bukan memutihkan kulit ye, tapi macam membuat kulit lebih berseri selepas memakainya (lebih fresh).

Serius, WA suka gila dekat Real Fresh Skin Detoxer ni tau. Sebab ia membantu mengnyahkan kulit yang tidak segar atau kotor dan memberi pernafasan baru pada kulit muka. Kedua-dua detoxer ini WA suka tapi yang paling suka adalah Green Tea sebab terasa kulit muka pada malam lebih segar dan baunya yang wangi. Apa-apa pun, memang best guna dan WA jadikan ia sebagai rutin penjagaan cuci muka harian WA dan rasa nak repeat beli lagi buat stok sementara harga tengah sales kat Althea ni. Hehehe...

Korang boleh layari laman sesawang berikut untuk maklumat lanjut :

Website : www.althea.kr/

Facebook : www.facebook.com/altheamalaysia/

Instagram : www.instagram.com/altheakorea/