Effect Lebih Flawless & Glowing | Fitrah wanita sukakan kepada kecantikan untuk kelihatan lebih bergaya selain fokus pada penampilan sahaja. Kalau jaga gaya penampilan, tapi rupa paras tak jaga tak guna juga kan. Paling tidak kenalah tahu asas untuk bermakeup supaya penampilan agar tampak lebih terserlah dan bergaya.

WA telah diperkenalkan dengan 2 produk kosmetik keluaran Imaan Suci World iaitu Imaan Serum Susuk Beradu dan Imaan Jardin Foundation. Untuk pengetahuan anda, Imaan Suci World (ISW) adalah sebuah syarikat hak milik dan diurus oleh WOW MISSION SDN BHD (1216659-V) yang telah dibangunkan oleh seorang pengasas wanita iaitu Puan Wawa Idris yang merupakan seorang Perunding Imej Bertauliah. 

Produk ISW yang utama adalah koleksi tisu lembab tanpa alkohol berstatus HALAL yang pertama keluaran bumiputera di Malaysia untuk kegunaan wanita dan seisi keluarga. Selain itu, ISW juga telah mengeluarkan beberapa produk seperti kosmetik, skincare, hair solution dan slimming body.

Setiap produk ISW tampil ekslusif dan dihasilkan oleh kilang bertaraf GMP dan berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Fakta Mengenai Puan Wawa Idris :
  • Memiliki Ijazah dalam bidang Komunikasi Korporat - Universiti Putra Malaysia
  • Dianugerahkan Certified Style Coach oleh London Style Coaching Institute di United Kingdom
  • Sering muncul di media masa seperti TV, Majalah dan Radio
  • Untuk mengenali lebih lanjut, sila ke blog beliau www.wawaidris.com
Dua produk keluaran ISW ini sering menjadi tumpuan wanita yang ingin kelihatan menarik dan hasil gabungan kedua-duanya membuat ramai wanita tidak keruan. Apa yang menarik sangat dengan produk Serum Susuk Beradu dan Jardin Foundation ni? Jom kita kenali dan selongkar!

Imaan Serum Susuk Beradu 
Agak menjadi masalah apabila mengalami masalah kulit muka seperti kusam, berjerawat, tona tidak sekata, parut jeragat, kulit berkedut dan bintik-bintik hitam di usia yang semakin meningkat. Macam-macam usaha kita telah lakukan untuk kelihatan lebih menarik dan cantik tapi kita tidak sedar akan bahayanya mencuba pelbagai produk dalam jangka masa yang sama.

Jika anda sinonim dengan rawatan muka di spa kecantikan, antara teknik yang paling berkesan adalah rawatan  menggunakan hablur emas 24K. Kebanyakkannya rawatan emas ini ada ditawarkan di salun kecantikan terpilih sahaja dan caj perkhidmatannya agak mahal di antara RM500 hingga RM1000 untuk setiap sesi rawatan.

Tapi anda tidak perlu risau lagi kerana dengan adanya Imaan Serum Susuk Beradu ini, anda boleh menikmati manfaat rawatan emas seperti di salun.

Imaan Serum Susuk Beradu ini bersifat water based iaitu mudah diserap dan mempunyai tekstur yang pekat. Bukan itu sahaja, ia juga berbau wangi, kaya dengan hablur emas dan tidak melekit pada kulit. Sangat mudah untuk dipakai tanpa perlu cucuk susuk sana sini. Hehehe...

Kelebihan Serum Susuk Beradu :
Merangsang🌸kdkdkdkd   
-Melambatkan penipisan kolagen & merangsang kolagen baru
--🌸-Menegangkan kulit muka
-Menggantikan sel-sel kulit rosak
-Melancarkan peredaran darah
-Memudarkan parut jeragat dan menghilangkan jerawat
-Mengurangkan kedutan & melambatkan penuaan kulit
-Meningkatkan keanjalan kulit
-Membantu menghilangkan lingkaran hitam bawah mata

Apakah Fungsi Imaan Serum Susuk Beradu?
Fungsi Serum Susuk Beradu untuk menegangkan kulit dan memperbaiki kulit wajah. Antaranya ialah :
  1. Sebagai serum malam & siang
  2. Sebagai makeup base atau primer sebelum makeup
Serum Susuk Beradu ini boleh dipakai samada siang dan malam, tapi WA lebih cadangkan untuk pakai pada waktu malam kerana waktu kulit kita berehat masa tidur dan tidak terhindar dengan sinaran UV matahari yang tinggi. Tapi jika dipakai pada waktu siang tidak menjadi masalah kerana ianya boleh dipakai sebelum makeup sebagai base. Anda boleh lihat video tutorial makeup WA di akhir entry ini nanti.

Tengoklah tekstur Imaan Serum Susuk Beradu ni ia kelihatan lebih pekat dengan hablur emas 24K. Bukan kepingan sikit-sikit tau macam serum biasa. Pakai sikit-sikit pun dan mencukupi kerana teksturnya yang padat.

Feedback Wawa Selepas 2 Minggu Menggunakan Serum Susuk Beradu 24K Gold
Masa mula-mula guna serum ini, WA rasa macam tak berapa yakin dengan kualiti serum ini. Maklumlah, sebab tak pernah guna emas untuk rawatan muka. Tapi bila WA try google cari maklumat tentang rawatan emas rupanya memang ada tapi tak semuanya okay & halal lagi-lagi bab bersusuk ni. Uisshh, simpang malaikat 44, minta dijauhkanlah susuk cucuk tuu oiii..

Tapi jangan risau, serum ini nama je Serum Susuk Beradu, tapi bukan jenis susuk tanam tu tau. Ianya halal digunakan hanya sapu ke muka sahaja. Hehehe.. Setakat WA dah cuba selama 2 minggu, sebelum ini kulit WA agak sedikit kusam dan ada parut jeragat degil. Alhamdulillah, parut tersebut dah pudar sedikit tapi masih ada lagi dan terasa kulit sedikit cerah. Mybe sebab kulit kusam dan tona tidak sekata dah balance, jadi nampaklah kulit cerah sedikit. Ehh, mana ada produk yang sekali guna terus hilang parut dan jerawat? Makan masa juga kan? Hanya produk jenis timbang kilo banyak merkuri je sehari ke 7 hari dah letopss.

Paling syok bila first apply serum susuk beradu kulit terasa tegang je. Serius tak tipu tau. Ini realiti bukan cubaan. Hahahah! Kalau pakai hari-hari mau terasa awet muda muka tu. Memang best sangat serum ni.

Bila kulit terasa lebih berseri dan kurang masalah pada kulit, maka senanglah untuk apply makeup. Malah, nak bermakeup tak perlu makan masa lama dah sekarang ni. Mana video ni?? SABAR...... kena baca sampai ke penghujung bebelan WA baru dapat lihat videonya.. Hehehe....

Imaan Jardin Foundation Cushion
Rata-rata wanita sangat memilih bab foundation. Kalau salah beli, memang meraunglah. Macam WA laa, salah beli nangis then salahkan diri sendiri sebab tak pilih betul-betul. Buruk perangai weii. Haha!! Btw, WA seorang yang agak complicated dalam memilih foundation. WA hanya boleh guna jenis liquid sahaja. WA pernah beli BB cushion tapi semuanya tak best. Bercapuk tau! Stress sangat. Tapi kali ini WA beranikan diri untuk mencuba Imaan Jardin Air Cushion Foundation Compact.

Foundation atau dikenali sebagai bedak asas berfungsi untuk menyamakan tona kulit wajah. Bukan untuk menutup cacat cela di muka. Kat sini anda kena tahu fungsi dahulu ye. Then, barulah lihat formula yang digunakan samada ianya medium or high coverage.

The Best Foundation For Selfie!! Ehh.. apa yang bestnya?? Haa, mehh sini WA nak share tentang Imaan Jardin Foundation pula. Kali ini Imaan mengeluarkan satu lagi barang kosmetik mereka iaitu Imaan Jardin Foundation. Foundation ini didatangkan dalam bentuk cushion supaya senang dibawa ke mana-mana sahaja.

Kandungan Imaan Jardin Foundation 
Imaan Jardin Foundation menggunakan bahan-bahan yang berkualiti, bukan hanya untuk mencantikkan, malah ia juga membantu memperbaiki dan melindungi kulit kita dari sinaran matahari dengan adanya SPF 50++.

Bahan-Bahan dalam Imaan Jardin Foundation adalah :
  • Argan Oil
  • Vitamin E
  • Sweet Almond Oil
  • Shea Butter
  • Chamomile Oil
  • Aloe Vera
Kelebihan Imaan Jardin Foundation :

Imaan Jardin Foundation mempunyai beberapa kelebihan antaranya ialah mempunyai tekstur yang pekat setanding dengan liquid foundation, memberi effect glowing pada kulit muka tapi tidak berminyak dan akan menjadikan auto blend dengan warna kulit.

Oleh itu, bahan utama di dalam Imaan Jardin Foundation iaitu Agran Oil dan Vitamin E berfungsi untuk :
Argan Oil : 
  • Melembapkan kulit yang kering
  • Mengatasi jerawat
  • Mengatasi sunburn
  • Mengatasi kulit kusam & gelap
Vitamin E :
  • Kulit kelihatan lebih muda
  • Mencerahkan kulit
  • Memudarkan jeragat
  • Mengurangkan garis halus
Ciri-Ciri Imaan Jardin Foundation :
  1. Mudah dipakai (dap dap dah siap)
  2. Ringan di muka
  3. Long lasting (tahan selama 8 jam)
  4. Effect flawless dan glowing
  5. Medium to high coverage
Kenapa WA cakap medium to high coverage? Kalau anda makeup simple tanpa base, ianya kelihatan medium coverage jika ada parut degil di muka. Tapi jika anda makeup tebal with base, ianya akan kelihatan full coverage! Bagi WA, medium coverage pun berbaloi sebab still nampak Wwowww!

Imaan Jardin Foundation ini sangat sesuai untuk orang yang mempunyai kulit kering. Ini kerana argan oil dapat membantu melembapkan kulit muka. Bagi anda yang kulit berminyak tiada masalah untuk menggunakan Imaan Jardin Foundation kerana selepas apply foundation ini, anda boleh settingkan dengan loose powder bagi tampak effect matte glow finish. 

Feedback Wawa Menggunakan Imaan Jardin Foundation Cushion
Selepas menggunakan Imaan Jardin Foundation, WA dapat rasakan kulit lebih smooth dan nampak effect glowing. Malah selepas beberapa jam pakai pun makeup still elok dan tidak bercapuk! Serius suka sangat! Sebab kulit WA sejenis susah nak masuk kalau guna yang cushion, tapi Imaan Jardin Foundation mampu mengubahnya dek kerana kandungan argan oil yang memang sesuai dengan kulit WA yang tengah kering sekarang ni.
Nahh, ambik nii muka setepek dekat tanpa makeup dengan lighting ringlight. Okay, nak tahu kenapa sebelum makeup, WA lebih suka bagi gambar dengan lighting ringlight? Sebab segala rongga-rongga kat kulit nampak. Kalau cahaya gelap tak terang, mana nampak sangat kan? Kulit WA tengah kering mungkin disebabkan cuaca.

Gambar selepas makeup WA ambil tanpa lighting ringlight untuk menampakkan effect sebenar pada kulit selepas apply dan semestinya tanpa filter okay! Bagi 3 patah ayat untuk gambar selepas makeup... Nampak flawless, glowing kan?!

Sebab itu Imaan Jardin Foundation layak digelar The Best Foundation For Selfie!!! Yeahhh, terbukti ia memang berkesan! Tanpa filter, tanpa edit. Hanya menggunakan lighting ringlight sahaja membuat ia tampak lebih flawless dan glowing! I love it sangatt! Serius tak tipu... (nak nangiisss)

Last but not least, WA sertakan sekali video sebagai bukti WA makeup menggunakan 2 produk kosmetik Imaan iaitu Serum Susuk Beradu dan Imaan Jardin Foundation tanpa apply sebarang makeup base untuk prep skin seperti moisturizer, primer & setting spray.

Apa perasaan anda bila lihat video tutorial makeup simple ini? Tanpa base makeup pun boleh buat makeup tahan lama tau. Kalau makeup tebal siap base, confirm lagi meletup hasilnya kan! :)

Bagi anda yang ingin dapatkan produk Imaan, sila layari laman sesawang tersebut :