Bawal Ribbon Raya | Haa, gempak sangat tajuk tu kan uolls? Haha! Sekarang kan tengah trend makcik-makcik 'membawang', dari duduk 'membawang' ajer, lebih baik kalau uolls 'membawal' tudung apa yang patut dipakai di hari raya ini. Semenjak perkataan 'membawang' ni viral, semakin viral tudung bawal. EHh,, apa kena mengena? Kekekekekee...

Dah.. dahh.. Tak payah nak pening-pening. Ini kali WA nak bagitau kat korang.. Ingat lagi tak dulu WA pernah story pasal bawal instant ribbon? Ala, tahun lepas WA ada story tentang tudung bawal viral (Klik Sini Untuk Baca Entri Lepas). So kali ini WA nak share dengan korang mengenai tudung ombak rindu. Ehh,, bawal ribbon ruffle laa.. Hehehe~

Sebenarnya WA dah pernah review bawal ribbon ruffle ni tau (Baca Ini - Pelbagai Koleksi Bawal Ribbon Viral Murah). Tapi, setiap kali restock mesti akan habis! Sampailah tahun ini terpaksa keluarkan lagi yang ruffle ini. Kali ini warna untuk ruffle ada 2 jenis iaitu bold dan pastel.

Untuk design yang dahulu, WA mencuba kod no 5. Akan tetapi, untuk kali ini WA mencuba design kod no 1 (pastel) dan no 6 (bold). Mempunyai warna-warna yang sangat limited dan kali ini didatangkan khas bidang 50. Anda boleh dapatkan saiz bidang 60 untuk next batch pula nanti.

Ini adalah contoh pemakaian bawal tudung bawal ribbon ruffle 

Tudung gabungan warna grey dan juga hitam ini tampak lebih santai dan ringkas untuk ke majlis-majlis sederhana atau keluar jalan. Warnanya kelihatan ke arah bold iaitu warna yang tidak terlalu cerah dan tidaklah terlalu gelap melainkan warna hitam.

Trend pemakaian bawal instant kini lebih digemari kerana ianya mudah untuk dipakai hanya sarung kemudian siap! Jadinya, kini ia didatangkan dengan design ropol dan ribbon terkini. Pemakai akan tampak kelihatan ayu dan berseri dengan tudung bersaiz bidang 50.

Ciri-Ciri Bawal Ribbon Ruffle :

1. Material Heavy Chiffon (Tidak jarang)
2. Senang untuk dibentuk
3. Jenis sarung siap
4. Less Iron
5. Bergaya dengan ropol & ribbon

Cara-Cara Penggayaan Bawal Ribbon Ruffle

Pelbagai persoalan yang ditanya, bagaimana cara penggayaan memakai bawal riffon ruffle ini jika inginkan look yang berlainan. Adakah ianya boleh dipakai dengan rupa bersaiz bidang 45 atau sebaliknya? Sebenarnya, anda juga boleh menggayakan dengan pelbagai gaya jika anda memakai bidang bersaiz standard.
Ada 4 gaya yang ringkas yang boleh anda gayakan di hari raya ini iaitu :

  • Lepas sahaja dibahu
  • Pin kiri dan kanan bahu
  • Membuat ropol di ribbon
  • Pin ribbon di bahu

Untuk keluaran kali ini, bawal ribbon ruffle boleh dapati dengan saiz bidang 50. Mungkin untuk next batch ia akan dikeluarkan dengan saiz asal iaitu bidang 60.

Bukti senang dibentuk :)


Bagi anda yang ingin dapatkan tudung bawal instant ribbon ruffle ini untuk koleksi hari raya anda, anda bolehlah beli sekarang untuk dapatkan harga istimewa. Iaitu dengan pembelian 3 helai berharga RM55 termasuk postage! Haa, murah sangat dah ni kan?

Dan jangan lupa pula, ada banyak lagi koleksi tudung bawal ribbon yang lain seperti bawal instant ribbon dwitone, khimar zip dan lain-lain lagi. Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai bawal ribbon viral ini boleh hubungi :

Facebook : Cahaya Jiwaku / Cahaya Jiwaku II

Instagram : www.instagram.com/sanubari_raniaa_exclusive/

No Telefon : www.wasap.my/60145257008 (Nur) @ www.wasap.my/60174597177 (Helmi)