Glow Gelenggang | Pernah tidak anda atau keluarga anda mengalami kegatalan di kulit? Sudah tentu pernah bukan? Kalau dulu, orang tua-tua guna petua guna daun gelenggang asli ditumbuk-tumbuk dan dicampur sedikit dengan belerang dan terus sapu kat tempat gatal. Kalau dahulu, senang sangat nak dapatkan daun gelenggang. Tapi, dengan adanya Glow Gelenggang, anda tidak perlu mencari daun tersebut malah ianya juga membantu menghilangkan gatal-gatal di kulit.

Apa Itu Glow Gelenggang ?

Glow Gelenggang merupakan produk herba organik  yang dibuat untuk membantu melegakan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh resdung, dan penyakit kulit lain seperti ekzema, psoriasis, panau, bisul, kudis buta dan kurap yang berkesan tanpa steroid dan selamat.

Daun gelenggang sangat dikenali sebagai agen anti-kulit paling tinggi. Ia sebenarnya sudah lama digunakan oleh nenek moyang kita, masyarakat Arab dan orang Eropah untuk mengatasi masalah kulit. Kini, Glow Gelenggang telah menggunakan formulanya yang berasaskan 6 ramuan istimewa untuk men'ghaib'kan gatal-gatal kulit dengan mudah.

Glow Gelenggang adalah produk homemade 100% diperbuat daripada bahan semula jadi yang terpilih dan tidak mengandungi kandungan kimia. Malah ianya selamat digunakan oleh semua jantina dan peringkat umur.

Bahan-Bahan Yang Terkandung Di Dalam Glow Gelenggang 

Glow Gelenggang hanya ada bahan premium terbaik untuk anda iaitu :

1. Gelenggang (Cassia Alata) - Untuk mengurangkan gatal-gatal dan masalah kulit

Gelenggang agen anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat. Dikenali sebagai Cassia Alata atau Senna Alata. Mempunyai nilai perubatan penting dalam merawat penyakit kulit oleh kulat dan telah digunakan oleh manusia berabad lamanya. Gelenggang dikenali sebagai penawar untuk menghilnagkan gatal-gatal kulit yang disebabkan oleh masalah kulit seperti eczema,prosiasis, bisul, panau, kudis buta , kayap, ruam dan masalah kulit lain.

2. Habbatus Sauda (Black Seed Oil) - Untuk kurangkan radang dan sembuhkan luka luaran

Bahan-bahan aktif dari Habbatus Sauda ialah thymoquinone, fixed oil dan nigellone yang bertanggungjawab kepada anti-histamine, anti-oksida dan anti jangkitan. 

3. Minyak Argan (Argan Oil) - Supaya kulit halus licin dan mudah menyerap dalam kulit

Flavonoids yang hadir dalam minyak argan mempunyai ciri-ciri anti radang yang kuat. Triterpenoids didapati memberi manfaat untuk eczema dan membina sel kulit baru yang sihat. Kaya dengan vitamin A dan E untuk kelembapan dan ketegangan kulit.

4. Minyak Zaitun (Olive Oil) - Sebagai pelembap yang tahan lama pada kulit

Kandungan nutrisi pada minyak zaitun mampu meresap hingga lapisan terdalam kulit dan menguatkan lapisan tisu berkenaaan. Bertindak sebagai pelembap yang berkesan pada semua kulit termasuklah kulit kering. Malah ia berfungsi melembut dan mengurangkan kekeringan serta kekenduran kulit.

5. Susu Kambing (Goat Milk) - Untuk mencerah, melembut, mencegah kulit kasar, kering & kusam

Trace mineral dalam susu kambing iaitu kompenan antioksidan protein mengawal dan mencegah kerosakan sel akibat radikal bebas dan sinar UV. Susu kambing mengandungi kandungan zat besi yang lebih ringan, mudah dan cepat menyerap di dalam kulit. Susu kambing juga mampu mencerah, melembut dan melembapkan kulit.

6. Crystal Menthol - Untuk menyejukkan kulit, tidak panas

Memiliki sifat antiseptik bagi menghalang pertumbuhan kuman dan dapat mengurangkan rasa sakit kerana bersifat dingin. Ia juga digunakan sebagai aromaterapi kerana mengeluarkan aroma yang sejuk dan menjadikan kulit lebih rileks.

Set Glow Gelenggang mempunyai 2 items iaitu sabun herba (50gm) dan minyak herba (30ml). Cara penggunaan set ini sangat mudah. Gunakan sabun herba dahulu semasa mandi. Kemudian, selepas mandi boleh sapu minyak herba ini di badan atau tempat yang gatal.

Jika kurap susu, boleh gunakan minyak herba. Jika resdung, gunakan sabun herba sudah memadainya. Jika gatal-gatal boleh sapukan minyak herba.

SABUN HERBA ORGANIK
Sabun herba ini bertekstur scrub (lulur). Ianya nyaman dan sejuk. Sabun ini boleh digunakan di muka dan juga badan dan tidak perlu memotongnya kerana ia tidak mudah cair, tidak 'putih' dan tidak lembik. Cuma pastikan sabun tersebut tidak rendam di dalam air dan simpan di tempat pada suhu kering. Sabun ini mempunyai bahan yang optimum. Tidak seperti sabun herba lain yang hanya meletak setitik dua bahan untuk mencukupkan syarat kandungan bahan.

MINYAK HERBA ORGANIK
Minyak herba ini mengandungi bahan utama habbatus sauda. Ianya bersifat tidak memedihkan kulit, tidak panas seperti minyak lain, tidak rengsa dan juga tidak busuk. Malah ia berbau seperti coklat. Sedap sangat bau dia dan amat menyenangkan. 

Tesktur berminyak tapi mudah meresap ke kulit


Testimoni Dari Wawa Selepas Mencuba Set Glow Gelenggang

WA sudah menggunakan set ini ketika badan gatal-gatal. WA mudah terkena hama dan mudah terasa gatal-gatal di kulit sehingga menyebabkan kemerahan seperti ruam. WA suka tekstur sabun herba ini serba ia seperti skrub dan mudah digunakan. Dan WA akan selalu apply minyak herba ketika hendak tidur. Kerana WA mudah terkena gatal-gatal ketika hendak tidur dan ketika membuat kerja.

Untuk dapatkan set Glow Gelenggang ini, anda boleh dapatkan dengan harga berikut :

Sabun Herba Organik (50gm)
1 ketul RM47, 2 ketul RM70 (jimat RM24)
4 ketul RM140 + free 1 ketul

Minyak Herba Organik (30ml)
1 botol RM47

Set Glow Gelenggang
1 set RM70
2 set RM140 + FREE sabun herba

Free Postage + Free gift

Tapi, khas untuk my readers, anda boleh dapatkan DISKAUN RM10 dengan redeem code diskaun "WAWA10" dan hantarkan ke whatsapp 014-5445951 tau... Dahlah jimat beli lebih dari satu item, lepas tu dapat pula jimat RM10 dengan code diskaun. Rugi tak grab tauu!! :)

Untuk maklumat lanjut, anda bolehlah layari laman sesawang mereka :

Website :

Facebook :

Whatsapp :