Everyone Deserves To Be Beautiful | Siapa yang tak nak cantik kan? Bukan bermaksud anda lahir tak cantik, tapi perlu lebih tampil kelihatan menarik supaya ada keyakinan diri. Yelah, ada saja orang yang memang dah natural beauty, tapi still apply lipstick sikit, bedak sikit. Hehehe..

Sebelum ini, WA asyik share produk kecantikan local kan so apa kata kali ini anda baca tentang produk kecantikan dari Thailand yang WA nak sharekan ini. Negara jiran dengan Malaysia. 
Inilah dia Le Felix skincare dan cosmetic dari Thailand. Yang penting produk-produk ini sudah diiktiraf dengan kelulusan di sana ye bukan yang fake. Oklah, tanpa berlengah lagi mari WA perkenalkan dahulu dengan skincare.

LE FELIX SKINCARE


1. Le Felix Perfect Beauty Facial Foam

Sejenis pembersih muka yang telah diformulasikan dengan kehadiran Malus Domestica (Apple Stem Cell) dari Switzerland. Dapat mengekalkan kadar pH-balance, melembapkan serta melembutkan sehingga ia benar-benar hilang dan membuatkan kulit kelihatan lebih cerah. Ia mempunyai buih pembersih yang lembut serta membersihkan ia dari dalam.


Kebaikan Apple Hijau Untuk Kulit
  • Kaya dengan Vitamin A, B & C
  • Anti penuaan
  • Kaya dengan antioksidan
  • Memperbaiki tekstur kulit
  • Menyihatkan kulit
  • Mengawal dan mencegah jerawat

My thoughts :
Suka dengan haruman pembersih ini. Walaupun sedikit pekat tapi ianya melembut dan membersihkan kulit. Kulit muka akan terasa segar dengan iringan haruman apple hijau.

2. Le Felix Miracle Plankton Essence

Essence ini dikenali sebagai serum (water base), kerana ianya sangat ringan untuk penyerapan maksimum dan keberkesanan yang mendalam. Dengan penggunaan selama 14 hari, anda dapat merasakan seperti lahirnya kulit baru. Ianya boleh juga dijadikan sebagai langkah pertama untuk membuat skincare harian sebagai toner sebelum mula makeup.
Essence ini mempunyai konsentrasi sebanyak 5% dengan hanya menggunakan tenaga GP4G untuk menunjukkan penghasilan kolagen sekitar 54% dan melindungi kulit dari sinaran UVB.

Antara kandungan utama dalam Miracle Plankton Essence :
  • Plankton
  • Comfrey
  • Cucumber
  • Wild Yam
  • Ginseng
  • Fomes Officinalis
Boleh digunakan 2 kali dalam sehari iaitu setiap pagi dan malam.


My thoughts :
Serum ini likat seperti kelihatan berkanji. Mungkin kerana teksturnya yang ada kolagen didalamnya. Haruman yang lembut malah mudah meresap ke dalam kulit. First pakai rasa macam melekit tapi lama-lama ianya meresap 100% pada kulit.

3. Le Felix Advanced Facial Whitening Cream

Dengan menggunakan teknologi nano terkini, ia dapat menembusi jauh ke dalam kulit. Ianya juga berfungsi sebagai memberi perlindungan antioksidan dalam mengurangkan anti penuaan seperti mengurangkan bintik-bintik hitam, melisma dan jerawat. Bukan itu sahaja, ia juga dapat menghidratkan dan mengembalikan cahaya semula jadi, kelembutan dan keanjalan.

Whitening cream ini menggunakan bahan seperti :
  • Vitamin C
  • Beta-Carotene
  • Soy Protein
  • Green Tea
  • Arbutin
  • Jojoba

My thoughts :
Krim berwarna peach cair dan mempunyai tekstur yang agak likat. Bagi WA ianya sedikit melekit tapi lama-kelamaan ianya meresap ke kulit. Harumannya seperti wangian lembut. Boleh dipakai selepas menggunaka Essence (serum).

4. Le Felix Intensive Lifting Serum

Intensive Lifting Serum ini mampu memberi keanjalan pada kulit wajah untuk kelihatan lebih muda, sihat dan kulit yang menarik. Boleh apply pada bila-bila masa, pagi dan malam  just before sleep is better.


My thought :
I really love this serum! Because the texture so nice. Feels like wear a mask on my face. No wonder this serum got Best Product Award 2015! 

5. Le Felix Magic Aura Cream

Cream ini sesuai digunakan pada waktu malam selepas whitening cream.


My thoughts :
First time I saw that cream with green color! I thought it wasabi.. Hehehe.. But the scent so strong but  have a good fragrant.

=======================================================================

LE FELIX COSMETIC

Sekarang kita beralih kepada Le Felix Cosmetic Thailand pula. My niche, because I'm a makeup lover and love with cosmetics !!!

1. Le Felix Ultra Smooth Matte Lipstick

Lipmatte ini sangat ringan, melembapkan, waterproof dan mempunyai warna matte yang pigmented.

 Mempunyai 7 warna yang memukau!


My thoughts : 
Memandangkan WA adalah lipmatte lover, so inilah lipmatte yang WA sangat suka untuk produk dari Thailand. Sebab ianya bersifat kering tapi tidak mengeringkan dan mengelupaskan kulit bibir. Ia cepat meresap ke kulit bibir dan mempunyai warna yang sangat pigmented. I love so much with this lipmatte. It would be wonderful if I got all these colors.. Hehhee :)

WA sertakan sekali video apply lipmatte ini.


I'm using this lipmatte code 04

2. Le Felix 3D Eyelashes 

Apa yang menariknya adalah 3D Eyelashes ini merupakan jualan terbaik. Menggunakan synthetic mink hair, dengan jumlah bulu yang banyak, dan terhasil pandangan yang natural dimata. 3D eyelashes ini boleh diguna pakai semula sebanyak 20 kali dan ianya sangat senang di apply.


My thoughts :
Lihatlah rupa 3D eyelashes ini dengan lebih dekat. Mempunyai susunan yang cantik tak seperti lashes yang lain. Malah ianya boleh memberi penampakan lebat pada bahagian bulu mata. Tapi, maaf sangat sebab WA tidak menggunakan bulu mata palsu jado tiada gambar WA menggunakannya. Jika WA ada makeupkan orang, nanti WA tunjuk hasilnya ya....

If you all interested to buy this product, please visit Le Felix on :

Website :

Facebook :

Instagram :